fbpx

SKANDALOZNO: Zadarska županija bez natječaja unajmila prostor za 47.000 eura od privatne tvrtke “MEDIA OGLASI d.o.o.“ zadužene za izbornu kampanju HDZ-a !!

Zadarska županija je 01. studenog 2013. godine sklopila “Ugovor o zakupu poslovnog prostora” s privatnom tvrtkom Media oglasi d.o.o. Zadar za iznos od 29.985 kn ili 3.925 eura mjesečno odnosno 47.100 eura godišnje uključivo PDV. Uz podužu listu tvrtki, zgrada i prostorija koju posjeduje Zadarska županija, odluka je pala baš na privatni prostor i to prostor tvrke koja je vodila predizbornu kampanju HDZ-a na lokalnim izborima!

Kao razlog izbora poslovnog prostora privatne tvrtke Media oglasi d.o.o. Zadarska županija navodi hitnu potrebu smještaja svojih zaposlenika na poslovima “legalizacije nezakonito izgrađenih zgrada” u prostorije privatne tvrtke bez objavljenog Javnog natječaja za najboljeg ponuđača odnosno za najadekvatniji prostor za spomenutu namjenu.

Potez Zadarske županije za izbor baš ove tvrtke postaje upitan ako uzmemo u obzir činjenicu da su tvrtke Media oglasi d.o.o. i njena sestrinjska tvrtka odnosno obrt “MediaZD” vodile predizbornu kampanju upravo izabranom HDZ-u pa se izbjegavanje najtečaja pozivajući se na hitnost može više protumačiti kao postizborno “vraćanje duga” nego kao nužni potez. Zanimljivo je i to da je baš Media oglasi d.o.o. imala adekvatan i odmah useljiv prostor pa se radi hitnosti nije išlo na javni natječaj.

S druge strane ako uzmemo u obzir da je Zadarska županija kao posjednik odnosno suvlasnik raznih tvrtki i nekretnina zapravo vrlo “bogata” te ako uzmemo u obzir da je Grad Zadar u posjedu brojnih nekretnina, poslovnih prostora s proračunom u minusu od nekoliko desetaka milijuna kuna, zapitamo se da li je izbor privatne tvrtke koja je u nemogućnosti vraćati vlastiti kredit baš pravi izbor za trošenje javnog novca ?!

Tvrtka Media oglasi d.o.o. je u siječnju 2012. godine podigla drugi kredit na navedeni prostor u iznosu od 500.000 eura kod OTP banke d.d. u Zadru čime je refinancirala kredit u iznosu od 570.000 eura koji je, znakovito, bio podignut kod Hypo Alpe-Adria d.d. 2008. godine. Zadarska županija je ovim potezom bez javnog natječaja odlučila pomoći upravo tvrtki Media oglasi d.o.o. u otplati spomenutog kredita OTP banci očito uzevši u obzir krizu u gospodarstvu, a zanemarujući porijeklo sredstava – javnog novca građana.

Napuštanje Sinovčića u zamjenu za političku protekciju
Tvrtka Media ogasi d.o.o. i obrt MediaZD u vlasništvu su Dejana Golema i Ivice Blaškovića koji je u rodbinskom srodstvu sa Renom Sinovčićem, a na čijem imenu i imiđžu babaroge su gradili svoje poslovanje zadnjih desetak godina uz posredništvo i političku zaštitu Dražena Grgurevića. Ivica Blašković je u mlađim danima radio za Sinovčića kao prodavač ribe na ribarnici, a kad je pokazao interes za poslovanjem u medijima, postavio ga je za v.d. direktora njegove tvrtke RTD d.o.o. na koju je prebacio dnevnu tiskovinu Zadarski list prilikom kupnje tog dnevnog lista od Ante Jurjevića krajem devedesetih. Dejan Golem, po struci fizioterapeut, Sinovčića je upoznao u NK Zadar kao zaposlenik kluba.

Dejan Golem u stožeru HDZ-a prilikom proslave pobjede na lokalnim izborima 2013. (foto: Znet.hr)
Dejan Golem u stožeru HDZ-a prilikom proslave pobjede na lokalnim izborima 2013. godine (foto: Znet.hr)

Političkim padom Rena Sinovčića, točnije njegovim napuštanjem HDZ-a ovaj domišljati dvojac napušta svog lidera i idejnog vođu u slobodnom padu te se približava vrhu zadarskog HDZ-a nudeći medijski prostor na jumbo panoima vrlo upitne legalnosti postavljenima po gradu Zadru u zamjenu za buduću političku protekciju i zaštitu od uklanjanja istih panoa, zaštitu od gubitka koncesije za oglašavanje na autobusima gradske tvrtke Liburnija Zadar, poslovima izrade održavanja raznih internet stranica Turističkim zajednicama i ostalim komunalnim poduzećima. Ipak, veliki je ulog u igri!

Ivica Blašković (lijevo)
Ivica Blašković (lijevo) foto: ezadar.hr

Dejana Golema povezuje se i s Marijem Bebićem, bivšim direktorom zadarske podružnice Privredne banke Zagreb, prethodno i direktorom Hrvatskog caritasa kao i Hrvatske pošte. Upravo je Mario Bebić kao savjetnik izbornog stožera HDZ-a na lokalnim izborima 2013. godine otvorio vrata tvrtkama u vlasništvu Golema i Blaškovića te su iste tvrtke odradile medijsku kampanju za području Zadra i Zadarske županije.

Za kraj kao primjer jednog boljeg ulaganja javnog novca možemo navesti novu zgradu Kazališta lutaka čije smo otvaranje čekali godinama, a koja je upravo u  vlasništvu Zadarske županije te ima neiskorišteno kompletno prizemlje zgrade koje je po projektu zamišljeno kao poslovni prostor za iznajmljivanje. Trenutno su te prostorije prazne i neuređene. Prema gruboj kalkulaciji, iznos od 47.000 eura novca građana koji će Zadarska županija plaćati godišnje za najam tuđeg prostora i otplatu tuđeg kredita bio bi okvirno dovoljan da se jedan od poslovnih prostora u spomenutom prizemlju Kazališta lutaka uredi za potrebe zaposlenika  na legalizaciji te koristi neograničen period vremena uz jedini dodatni trošak – režije. Isti prostor u Kazalištu lutaka nakon isteka zakupa odnosno potrebe za  zaposlenike pri legalizaciji, mogao bi se iznajmiti nekom drugom poslovnom subjektu i na isti način ostvarivati prihod, a ne kao u ovom slučaju otplaćivati tuđe kredite.

Z.B.