fbpx

MILIJUNSKI POSLOVI NA ŠTETU PRORAČUNA Tko u vrhu HDZ-a vrši pritisak na lokalnu vlast omogućujući Dejanu Golemu izvlačenje velikih svota novca za Rena Sinovčića?!

Izlaskom Sinovčića iz HDZ-a te slabljenjem njegove političke moći, Dejan Golem sklapa dogovor sa HDZ-om uz blagoslov Rena Sinovčića kako bi tvrtke Media Oglasi d.o.o. i Media-ZD zadržali tržišnu poziciju koja njima i Sinovčiću donosi značajan profit na štetu proračuna. Media Oglasi d.o.o. i Media-ZD su zapravo dvije zadarske Fimi Medije koje štiti netko u vrhu HDZ-a. Prema našim informacijama, Dejanu Golemu potporu u vrhu HDZ-a omogućio je Mario Bebić

Dejan Golem (44), darker iz Šolajne, za vrijeme rata se sklonio na sigurno u Rijeku gdje je završio za fizioterapeuta.  Blašković je nakon deset godina studiranja u Zagrebu napokon završio promet na Fakultetu prometnih znanosti, no uvijek su ih privlačili mediji kao i prodaja oglasnog prostora.

Po završetku rata Dejan Golem i Ivica Blašković vraćaju se u oslobođeni Zadar te ih Blaškovićev rođak, Reno Sinovčić, zapošljava. Golema zapošljava kao fizioterapeuta, koji nakon treninga masira nogometaše NK Zadra, dok je Blaškovića postavio na svoj štand za prodaju ribe na zadarskoj ribarnici. Golem je u to vrijeme bio i suradnik u agenciji za nekretnine u vlasništvu Jokića te je sa njim povremeno odlazio u Beograd otkupljivati napuštene kuće odbjeglih Srba sa područja Zadra i okolice. Koje je to kvalitete Golem imao za “pregovore” u Srbiji u to poslijeratno vrijeme, nije nam poznato.

Kako su Golem i Blašković već imali iskustva sa prodajom oglasnog prostora, Sinovčić dolazi na ideju da se osnuje agenciju za marketing. Marketing je uvijek bio privlačan ljudima koji izvlače novac iz javnih institucija ili peru novac kroz fiktivna oglašavanja kao što je bio slučaj u poznatoj aferi “Fimi Media” zbog koje je i osuđen bivši premijer Ivo Sanader na 9 godina zatvora.

U listopadu 1999. godine otvoren je obrt Media-ZD, agencija za marketing i izdavaštvo u kojem su za suvlasnike postavljeni Dejan Golem i Ivica Blašković. Sinovčić je u cijeloj priči bio tihi partner koji će politički i “mafijaški” dati vjetar u leđa novootvorenom obrtu i njegovom poslušnom timu. U tom periodu, Sinovčić je preuzimao Zadarski list te je za direktora novoosnovane tvrtke RTD d.o.o. postavio upravo Ivicu Blaškovića kao čovjeka od povjerenja.

Posao sa Sinovčićem “vjetrom u leđa” krenuo je vrtoglavom brzinom. Sinovčić u to vijeme Mediji-ZD namješta poslove izrade kataloga i letaka svih većih tvrtki u gradu Zadru i okolici u kojima je Sinovčić imao utjecaja. Među njima je bila i trgovačka kuća Zadranka d.d. u čiju privatizaciju je bio umješan i Sinovčić. Uprava Zadranke je u to vrijeme naručivala enormne količine oglasnog materijala te ostalih usluga, svaki mjesec sve do stečaja 2003. godine.

Dok građani plaćaju prirez, Media-ZD izvlači miljunski profit na imovini komunalne tvrtke Liburnija – OGLAŠAVANJE NA AUTOBUSIMA – izvučeno preko 45 milijuna kuna!
Media-ZD je nedugo nakon osnivanja dobila i koncesiju za oglašavanje na autobusima gradske komunalne tvrtke Liburnija Zadar. Media-ZD do danas drži tu koncesiju odnosno preko 15 godina tvrtka Media-ZD ima monopol na oglašavanje na autobusima uz pomoć institucije Grada Zadra i vladajućih. Iako je bilo puno zainteresiranih tvrtki koje su se natjecale i koje su nudile, nekad i duplo veće iznose, Media-ZD je uvijek pobjeđivala na natječaju uz pomoć direktora Edvina Šimunova i njegovih “džentlemenskih” dogovora sa Renom Sinovčićem uz blagoslov Gradske uprave. U to vrijeme jednu od glavnih uloga odigravao je i Stanko Zrilić koji je bio posrednik između Sinovčića i uprave komunalne tvrtke Liburnija kojoj je on bi pretpostavljeni.  Stanko Zrilić u to vrijeme bio je zadužen za komunalnu infrastrukturu u Gradu Zadru odnosno stajao je iza većine poslova tvrtki Media Oglasi i Media-ZD. Stanka Zrilića i Rena Sinovčića u to vrijeme vezivali su razni projekti i suradnje od kojih je jedna tvrtka Gortan koja je danas pod istragom USKOK-a.

Interesantno je i to da Media-ZD već 15 godina uzastopno plaća uvijek jednaki iznos za godišnju koncesiju. Iako su na natječajima kroz zadnjih 15 godina neke tvrke nudile i duplo veće iznose Golem, Blašković i Sinovčić su uvijek uspijevali svojim smicalicama dobiti koncesiju te vratiti iznos na njima prihvatljivu cijenu. U tome su bile korištene i tvrke iz drugih gradova sa kojima je Media-ZD surađivala. Konkretno, jedna tvrtka iz Velike Gorice je na natječaju nadvisila najbolju ponudu za simboličan iznos te nakon dobijenog natječaja odustala na način da nije podmirila ponuđen iznos. Informaciju o tome imala je samo uprava Liburnije, Stanko Zrilić i tvrtka Media-ZD. Priča postaje prozirna kad komunalna tvrtka Liburnija Zadar oglas o ponovljenom natječaju objavljuje u Večernjem listu i to za zagrebačko područje te, interesatno, Golem i Blašković baš kupe to izdanje za zagrebačku regiju i opet pristupe natječaju ali ovaj put bez ikakve konkurencije. Novost na natječaju je bila i ta da svi zainteresirani moraju uplatiti iznos od 100.000 kuna kao garanciju, a rok je bio 8 dana. Na taj način tvrtka Media-ZD je zadržala koncesiju i to za željeni iznos, koji je duplo manji od najvećeg ponuđenog na prethodnom natječaju. O tome su već u više navrata izvještavali i razni mediji.

Prema našim saznanjima tvrtke Media-ZD i Media Oglasi d.o.o. naplaćuju oglašavanje na jednom autobusu cca 80.000 kn neto godišnje za gradsku liniju te oko 25.000 kn neto godišnje za međugradske linije što najčešće fakturiraju u mjesečnim ratama. Ako uzmemo u obzir da tvrtka Liburnija Zadar ima 20 gradskih i 36 međugradskih autobusa, kalkulacija je jednostavna. Ukupan godišnji prihod samo od oglašavanja na autobusima penje se na 2,5 milijuna kuna neto odnosno 3.125.000 kn bruto. Koncesiju na oglašavanje Media-ZD plaća, prema našem saznanju, 240.000 kuna godišnje, što uz druge eventualne i neplanirane troškove poslovanja, donosi tvrtki Media-ZD i Media Oglasi sigurnih 2,5 milijuna kuna prihoda godišnje, odnosno deset puta više od plaćene koncesije. Osim zaljepljene folije sa reklamom na površinu autobusa, ista tvrtka ne ulaže nikakva dodatna sredstva ili napor, štoviše, autobusi Liburnije moraju se prati češće nego što bi se prali da na njima nisu reklamni oglasi, a sve zbog vidljivosti samih oglasa što je uneseno i u ugovor o koncesiji. Ako uzmemo u obzir da se tu radi o 57 autobusa koje je potrebno oprati svaki dan, iznos koji Media-ZD plaća za koncesiju nije dovoljan ni za trošak pranja autobusa, a kamo li za nešto više. Prema jednostavnoj kalkulaciji, Liburnija Zadar tvrtka Media Oglasi plaća oko 650 kn dnevno za 56 autobusa odnosno 11,40 kn po autobusu dnevno što nije dovoljno ni da pokrije troškove pranja autobusa koje se mora obaviti prema ugovoru.

Koncesija za oglašavanje na autobusima tvrtki Media Oglasi d.o.o. je doslovno poklonjen komunalni novac! U drugim gradovima komunalna poduzeća sama prodaju oglasni prostor i na taj način podmiruju troškove održavanja autobusa te financiranje za kupnju novih. Primjerice, zagrebački ZET ima vlastiti odijel za marketing koji se bavi prodajom oglasnog prostora. S obzirom na visinu godišnjeg prihoda, tvrtka Liburnija bi bez imalo probema mogla financirati vlastiti odijel za marketing i uz to dodatno ostvarivati dodatni milijunski prihod.

U gradu Zadru, autobusi Liburnije Zadar služe za privatno bogaćenje Golema, Blaškovića i Sinovčića zadnjih 15 godina, odnosno preko 45 milijuna kuna izvučenog novca u privatne džepove na štetu zadarske komunalne autoprijevozničke tvrtke te proračuna Grada Zadra koji je zbog loše financijske situacije u blagajni Grada Zadra uveo prirez.

Grad Zadar je u infrastrukturu besplatnog bežićnog interneta po poluotoku (WIFI) do sada uložio preko 185.000 kuna, a tvrtki Media-ZD je putem natječaja dodjeljeno reklamiranje preko iste te WIFI mreže. Iako se radilo o natječaju, Media-ZD je bila “najbolji” ponuđač kao i kod koncesije za autobuse.

Jednako tako, komunalne tvrtke naručuju kod tvrtke Media Oglasi d.o.o. izradu internet stranica kao da na tržištu ne postoji ni jedna druga. Gdje god politika ima zadnju riječ, tvrtke Media Oglasi i Media-ZD imaju garantiran prolaz.

Izvlačenje miljunskih profita na zemljištima Grada Zadra – JUMBO PLAKATI 3 milijuna kuna godišnje!
S druge strane obrt Media-ZD i tvrtka Media Oglasi d.o.o. postavili su preko 100 jumbo panoa na raznim lokacijama u gradu Zadru te je većina panoa postavljena na zemljišta u vlasništvu Grada Zadra, a komunalno Grada Zadra koje je danas pod palicom Sinovčićeve lutkice Ivane Vanjak, izdaje potvrde o legalnosti za spomenute panoe samo kad se mediji interesiraju za iste. Iako tvrtke Media-ZD i Media Oglasi d.o.o. imaju preko 100 panoa postavljenih dijem grada, na upit komunalnom uredu Grada Zadra o spomenutim panoima dobili smo popis panoa koji su legalni te za koje su oglašivačke tvrtke licitirale te dobile na javnom natječaju. Ni jedna od tvrtki na popisu nije Media-ZD ili Media Oglasi.

Popis panoa na gradskim površinama koje su dane na natječaj. Tvrtke Media-ZD i Media Oglasi se ne spominju nigdje!
Popis panoa na gradskim površinama koje su dane na natječaj u veljači 2012. godine. Tvrtke Media-ZD i Media Oglasi se ne spominju nigdje! Stranica 1
Jumbo-Zadar-2
Popis panoa na gradskim površinama koje su dane na natječaj u veljači 2012. godine. Tvrtke Media-ZD i Media Oglasi se ne spominju nigdje! Stranica 2

Komunalni odjel Grada Zadra se na naše upite često nemože usuglasiti sam sa sobom i sa podacima o tome koji je pano postavljen legalno, a koji nije. Jedno je sigurno, tvrtke Media Oglasi i Media-ZD prvo postave pano na gradsko zemljište, a tek onda traže legalizaciju istog panoa i to prema potrebi i za slučaj da se za isti pano netko raspituje. Javni natječaj se u tom slučaju ne raspisuje. Panoi se postavljaju jedan po jedan, na način da bude neupadljivo. To se radi već godinama, a građani grada iste panoe ne zamjećuju s obzirom na to da svaki mjesec nikne jedan ili dva panoa na raznim lokacijama u gradu te izvan njega.

Prema komunalnoj odredbi Grada Zadra, za postavu reklamnih panoa, tvrtka vlasnik panoa plaća 25 kn/m2 odnosno 300 kn po jednoj strani jumbo-panoa od 12 m2. Prema tom cjeniku, tvrtke Media-ZD i Media Oglasi bi trebale uplaćivati Gradu Zadru iznos od minimalno 30.000 kn mjesečno za 100 postavljenih panoa odnosno 360.000 kn godišnje. Podatke o tome koliko spomenute tvrke uplaćuju i da li uopće uplaćuju za komunalno, nemamo i nismo ih uspjeli dobiti.

Media Oglasi i Media-ZD pod političkom protekcijom gradska zemljišta koriste kao vlastita te postavljaju reklamne panoe bez prethodne suglasnosti komunlnog ureda Grada Zadra, stvarajući na taj način lokalni monopol te nelojalnu konkurenciju ostalim marketinškim tvrtkama.

Panoi Medie-ZD na parkiralištu dvorane na Višnjiku koju su uklonjeni nakon našeg upita o legalnosti
Panoi tvrtke Media-ZD na parkiralištu dvorane na Višnjiku koji su nakon našeg upita  o legalnosti, uklonjeni

Ako uzmemo u obzir da je tržišna cijena za jumbo pano oko 1.500 kn mjesečno, a većina spomenutih panoa je obostrana, Media Oglasi d.o.o. na sto postavljenih panoa mjesečno utrži oko 250.000 kuna odnosno oko 3 milijuna kuna neto godišnje. Iza svih poslova, naravno, uvijek stoji Reno Sinovčić i njegovi “gentlemenski” dogovori.

Nakon Sinovčićeva uhićenja panoi Medie-ZD i Media Oglasi d.o.o. odjednom su prazni!
Dokaz da je to upravo tako je i taj što su nakon uhićenja Rena Sinovčića plakati tvrtki Media Oglasi d.o.o. i Media-Zd odjednom prazni. Padom Sinovčića i njegovog uličnog utjecaja pala je i “potražnja” za istim plakatima. Ista “potražnja” uvijek je bila vezana uz određene “džentlmenske” dogovore, kako Sinovčić to kulturno naziva, a ne realnu potrebu za oglašavanjem. Neki će to nazvati poslovnom iznudom, neki reketom, prosudbu o tome prepuštamo vama, čitateljima.

Nakon Sinovčićevog uhićenja - prazni panoi Medie-ZD nasuprot glavnog autobusnog kolodvora
Nakon Sinovčićevog uhićenja panoi Medie-ZD odjednom su prazni – nasuprot glavnog autobusnog kolodvora
Prazni panoi Medie-ZD na ogradi TIZ-a
Prazni panoi Medie-ZD na ogradi TIZ-a
S obzirom na to da Sinovčićev utjecaj slabi i da su panoi prazni u pomoć stiže komunalno poduzeće Čistoća Zadar u vlasništvu Grada Zadra koje zakupljuje  prazan pano Medie-ZD
S obzirom na to da Sinovčićev utjecaj slabi i da su panoi prazni u pomoć stiže komunalna tvrtka Čistoća Zadar u vlasništvu Grada Zadra koja javnim novcem zakupljuje prazan pano Medie-ZD. Drugi pano je i dalje prazan

Jedan od primjera Sinovčićevih džentlemenskih dogovora je i trgovački centar SUPERNOVA koji je danas jedan od većih klijenata tvrtke Media Oglasi d.o.o. i Medie-ZD. Naime, vlasnik zemljišta na kojem je sagrađen centar bila je tvrtka Granit Vrkić d.o.o. koju je Sinovčić u ono vrijeme kupio za nešto više od 250.000 kuna da bi ju kasnije preprodao za preko 7 milijuna kuna, u suradnji sa Zdenkom Zrilićem, austrijskim investiorima uz uvjet da se kasnije “surađuje” sa njegovim tvrtkama. Iako Sinovčić nije uspio nadjačati konkurenta u zaštitarskom poslu u istom centru, unosan posao oglašavanja dodjeljen je tvrtkama Media Oglasi d.o.o. i ROSS d.o.o., odnosno Sinovčićevim i Zrilićevim igračima.

Zadarska županija u misiji vraćanja privatnog kredita tvrtke Media Oglasi d.o.o.!
Zadarska županija je u studenom 2013. godine potpisala ugovor sa tvrtkom Media Oglasi d.o.o. za najam poslovnog prostora na neodređeno za potrebe legalizacije, o čemu smo već pisali. Isti prostor Zadarska županija plaća 350.000 kn bruto godišnje iako ima prostorija u vlastitom vlasništvu ili vlasništvu institucija u kojima je Zadarska županija vlasnik, a koje su prazne i neiskorištene. Saznali smo da je tvrtka Media Oglasi d.o.o. imala kredit u HYPO banci kojim je kupila navedeni poslovni prostor te ga je kasnije refinancirala preko kredita u OTP banci. Iz istog je jasno da je na Zadarsku županiju izvršen politički pritisak da se isti prostor iznajmi kako bi tvrtka Media Oglasi d.o.o. mogla plaćati navedeni refinancirani kredit i tako izbjegla mogućnost gubitka poslovnog prostora. Na ovaj način tvrtka Media Oglasi d.o.o. ponovno se domogla javnog novca za financiranje vlastitog privatnog poslovanja te vraćanja privatnog kredita na štetu građana i županijskog proračuna. Tko je “namjestio” unosan posao najma poslovnog prostora tvrtki Media Oglasi d.o.o., do danas nismo uspjeli doznati.

Seoski turizam na račun neplaćenog poreza
Golem je danas vlasnik još jednog obrta za promidžbu i propagandu pod nazivom “R&R” koji je otvoren 2008. godine, a na koji je Golem tražio razne državne poticaje za turizam i poljoprivredu na benkovačkom području. Prema neslužbenim podacima, poticaji su mu isplaćeni uz, naravno, političku pozadinu, kao i uvijek.

Golemova luksuzna kuća u Lisičiću kod Benkovca
Golemova luksuzna kuća u Lisičiću kod Benkovca

Naime, u Lisičiću kod Benkovca, Golem posjeduje luksuznu kamenu kuću koju je, prema iskazima svjedoka, sagradio raznim kompenzacijama te je na takav način izbjegavao plaćanje poreza na dodanu vrijednost i poreza na dobit. Za neupućene, Golem je preko tvrtki Media-ZD, R&R i Media Oglasi d.o.o. odrađivao razne usluge marketinga i promocije bez računa ili po znatno umanjenoj vrijednosti, a u zamjenu je tražio usluge i materijal od svojih klijenata mimo poslovnih knjiga. Na taj način su korišteni resusi spomenutih tvrtki za privatni interes u kojem je Golem izvukao značajnu osobnu imovinsku korist na štetu spomenutih tvrtki i Državnog proračuna. Većina dobavljaća i izvođača radova na spomenutoj nekretnini se u to vrijeme oglašavala na oglasnim panoima tvrtke Media-Oglasi d.o.o. i na autobusima koji su pod koncesojim iste tvrtke ili su naručivali razne markentinške i grafičke usluge od istih tvrtki.

Sinovčić izlazi, Golem ulazi
Izlaskom Sinovčića iz HDZ-a i gubljenjem političke moći, Dejan Golem sklapa dogovor sa HDZ-om uz blagoslov Sinovčića kako bi zadržali tržišnu poziciju koja njemu i Sinovčiću donosi značajan profit. Prema našim informacijama, Golemu u HDZ-u leđa drži Mario Bebić, a sve to Sinovčić i danas koristi. Koliko je to sve koštalo, nemamo saznanja ali se po poduzetničkim kuloarima spominju koverte koje svaki mjesec stižu na tri adrese.

Povrh svega navedenog, Golem je još tražio i da se njegova supruga, koja je do tada bila profesorica engleskog jezika u osnovnoj školi u Benkovac, postavi za ravnateljicu iste škole 2012. godine. Golemov zahtjev je odobren. Iako sa izborom nije bio suglasan ministar, zbog proceduralne pogreške od strane ministarstva, Sanja Golem je ipak postala ravnateljica.

Danas Golem tvrdi da nije više vezan uz Rena Sinovčića no istina je sasvim drugačija. Samo Blašković i Golem znaju s čime ih Sinovčić i danas drži u šaci.

Zaključiti je na kraju da su Golem i Blašković uz kriminalnu pomoć Sinovčića i nekog u vrhu HDZ-a, na štetu proračunskog novca, stekli milijunsku financijsku korist te konkretan monopol u oglašavanju na području Zadarske županije. Nadamo se da će pravosudne institucije napokon zaustaviti ovo isisavanje proračunskog novca.

Na kraju, sve su to platili porezni obveznici.

Z.B.