round image on layout top

DIREKTOR PORTALA EUROPEAN BEST DESTINATIONS MAXIMILIEN LEJENU “Nemoguće je ostati ravnodušan na ljepote Zadra, jer imate neusporediv i nevjerojatan grad”

11. travnja 2016. by urednik divider image

Tko je Maximilien Lejenue, direktor belgijskog portala “European Best Destinations” na kojemu je Zadar izabran za najbolju europsku turističku destinaciju u 2016. godini i čovjek koji će danas s gradonačelnikom Zadra Božidarom Kalmetom podignuti zastavu najbolje destinacije na Narodnom trgu? Prije svega, kako sam ističe, Belgijanac slobodnog duha i pasionirani putnik. Nešto više od toga otkrilo se tijekom izbora za destinaciju godine. Gospodin Lejenue nije skrivao svoje simpatije prema gradu kojega je već nekoliko puta posjetio.

– Znate, dovoljno je samo pogledati kroz prozor iz aviona kad dolazite u Zadar. Odmah znate kako ćete doživjeti nešto jedinstveno, posebno. Nemoguće je ostati ravnodušan na ljepote Zadra, jer imate neusporediv i nevjerojatan grad. Ne znam točno značenje imena Zadar, ali za mene i za milijune putnika Zadar je sinonim za – „vauu“, otvoreno govori direktor „EBD“ portala o simpatijama prema Zadru. Lejenue je dio svoje poslovne karijere nakon briselske sveučilišne diplome stručnjaka za komunikacijske znanosti proveo u tradicionalnim medijima, radiju i novinama, nakon čega je putujući starim kontinentom shvatio kako promoviranje Europe znači predstavljanje njezinih različitosti. Upravo je s tim ciljem 2009. godine pokrenut portal u Bruxellesu koji promovira kulturu, turizam, destinacije i prirodne ljepote europskog kontinenta. U svega sedam godina postojanja Lejenueov portal „European Best Destinations“ prerastao je od početne ideje do najznačajnijeg elektronskog medija koji daje preporuke za obilaske destinacije, a izbor portala za najbolju europsku destinaciju prošlogodišnjem pobjedniku Bordeauxu donio je povećanje turističkih dolazaka od 12 posto, ili pobjedniku iz 2014. Portu čak i više – 16 posto.

S direktorom Lejenueom razgovarali smo na dan njegovog dolaska u Zadar, odnosno noć uoči službene ceremonije proglašenja najbolje europske destinacije. Došao je dan-dva kasnije od planiranog zbog štrajka radnika na briselskom aerodromu, no to su događaji na kakve su naviknuti svi svjetski putnici.

Kako se komunikolog i novinar našao u turističkoj djelatnosti?

– Odgovoriti mogu postavljajući retoričko pitanje: što je u 21. stoljeću glavno bogatstvo Europe? Vrlo jednostavno – to su europski krajolici, njegova kultura, gastronomija i baština. Zato smo 2009. godine s pokretanjem portala „European Best Destinations“ odlučili promovirati europsko bogatstvo i raznolikost milijunima putnika u suradnji s više od 350 europskih turističkih ureda, ali i s javnim i privatnim partnerima uključenima u europski turizam. Putnicima smo ponudili najbolje u Europi. Znate, prije toga na europskoj razini nije postojalo ništa vezano uz promicanje Europe u njezinoj raznolikosti, pa je bio pravi trenutak i vrijeme za razgovor sa stručnjacima iz turizma i medija. Dakle, kako promicati europske destinacije, i to ne isključivo London, Pariz ili Berlin, već i Bilbao, Porto, Zadar, Madeiru, Cannes, York, Strasbourg, Aachen ili Colmar. To je kao kuhanje. Možete kuhati s tri sastojka, ili „zaroniti“ u začinsku ostavu i doživjeti iskustvo. Turizam je upravo to – iskustvo i otkriće. Sada više od 3 milijuna putnika ima povjerenja u naše preporuke i preko nas traže inspiraciju za svoj odmor, a mi smo ponosni predstaviti im sve najbolje u Europi.

Na koji način vaše preporuke na portalu imaju utjecaj na čitatelje i turiste koji traže informacije?
– Mi samo stavljamo naglasak ili svjetlo na destinacije. To je zapravo naš posao: staviti svjetlo na lijepa mjesta koja smo otkrivali ​​na putovanjima i kroz partnerstvo s turističkim uredima. To je, mislim, posao u kojemu smo dobri. S druge strane, izravno se postiže masivni rast turizma i dolaska turista u nagrađene destinacije. Porto je imao rast od 16 posto dolazaka, a Bordeaux 12 posto u 2015. godini. Često 
putnici, turisti, turoperatori ili investitori samo traže inspiraciju za početak, a mi smo tu da im damo inspiraciju i omogućimo da je otkriju u najljepšim mjestima u Europi.

Znate, čitajući „Perzijskog pismo“ od Montesquieua shvatio sam koliko je važno putovanje, odnosno koliko je bitno imati pravo znanje o svijetu. Putovanje je poput čitanja knjige; obogaćuje te i čini da rasteš. Moj otac Francis i majka Edith Bertrand su ljudi otvorenog uma, a upravo je otvorenost prema svijetu nešto najljepše što možemo dati u nasljedstvo svojoj djeci.
Što je za turiste dobra destinacija: ljubazni domaćin, prihvatljive cijene, prirodne ljepote … kulturna bogatstva?
Prije svega, ljudi su u potrazi za autentičnim iskustvima. Život je težak za svakoga, pa su praznici i razdoblja odmora dragocjeni trenuci. Iskreno, mislim da turisti traže ono što svi traže: slatki život, po mogućnosti malo sunca, očuvanu prirodu i lijepe hotele. No, najveće bogatstvo destinacija su svakako njihovi građani. Drugim riječima, kvaliteta njihovog dobrodošlice, kvaliteta i uslužnost u hotelima i trgovinama.
Spomenuli ste kako su Bordeaux i Porto ostvarili rast turističkih dolazaka nakon izbora za najbolje destinacije u Europi. Što Zadar treba napraviti ako na isti način želi iskoristiti činjenicu najbolje europske destinacije?
Mislim da gradonačelnik, gospodin Kalmeta, ima viziju ili dugoročni i široki pogled na ono što zovemo destinacija Zadar, jer zna koliko je turizam važan za razvoj Zadra i Zadarske županije. Turistički resursi su iznimno važni za Zadar, pa se gradonačelnik opredijelio za infrastrukturna ulaganja od kojih će izravnu korist imati svi građani u više generacija. Naprosto, Zadar je važan grad u Hrvatskoj i na europskoj razini. To znaju putnici i turisti, znaju hrvatski i svjetski mediji, a koliko mi je poznato, to sada znaju i mnogi investitori. Dakle, odgovor je: Zadar se mora nastaviti razvijati na postojećoj viziji i graditi na ovom priznanju kroz komunikaciju i kampanje. Spomenut ću kako su Porto i Bordeaux, kao pobjednici, zaradili nekoliko desetaka milijuna eura, a ta priča se i dalje nastavlja. Ova nagrada za najbolju europsku destinaciju je puls, početak nečega. Svaki građanin mora osjetiti korist od priznanja, zato pozivam sve Zadrane, javne i privatne partnere, turističke vodiče, da koriste logotip najbolje europske destinacije za svoje projekte. Slobodni su koristiti ga svugdje; na web stranicama, hotelima i putničkim agencijama. Svatko u Zadru i zadarskoj regiji može koristiti logotip i priznanje za promicanje vlastite inicijative. Zadar u toj promociji, također, sigurno može računati na potporu gospodina Ratomira Ivičića iz Hrvatske turističke zajednice i gospodina Antona Klimana, ministra turizma. Naravno, Zadar prije svega može računati na potporu iz svojih redova, jer je zadarska turistička zajednica jedna od najaktivnijih za koje znam. Jednostavno je: promocija Zadra donijet će korist cijeloj Hrvatskoj, a rezultati s turističkim rastom mogu zaista biti nevjerojatni.

U posljednjih nekoliko mjeseci Zagreb je osvojio naslov najbolje adventske destinacije, Zadar najbolje europske destinacije, dok su mnoga mjesta i drugi gradovi među nominiranima u raznim kategorijama na portalu EBD. Je li Hrvatska turistički hit u Europi ove sezone?
Ako je postojala lutrija među europskim zemljama, Hrvatska je imala najviše sreće. Sigurno je dobila najljepšu zemlju. Imate nevjerojatnu zemlju, a to je vrlo lako za promicanje Hrvatske. Nema potrebe za riječima. Ali, nisu samo u pitanju prekrasni krajolici. Imate i fascinantnu povijest, nevjerojatne ljude, hrabre i odvažne. Nemojte misliti da pretjerano laskam, objektivno je Hrvatska sigurno jedna od najljepših zemalja u Europi. Zato sam ponosan što je Zadar od strane svjetskih putnika izabran za europsku destinaciju 2016.



Akcija mladih zatražila...

Zabrinuti zbog potencijalne zdravstvene opasnosti, Akcija mladih zatražila je...

read more

KANDIDATKINJA AKCIJE...

Još četiri godine privatiziranja javnih prostora i unuštavanje gospodarskog...

read more

GLOBAL LAUNDROMAT Cure...

Milijarde dolara iznesene su iz Rusije u operaciji nazvanoj “Globalna...

read more


bottom round image

footer blue big nice

footertop right
© 2012 - 2017 Barrus d.o.o. Zadar