fbpx

Elon Musk potpuno je promijenio strategiju Tesle i to bi, dugoročno, moglo biti ozbiljno lukrativno

Objavu kvartalnih rezultata Tesla Motorsa direktor Elon Musk otvorio je konstatacijom da je kompanija, zbog ogromne potražnje Modela 3, sve podredila povećanju volumena proizvodnje. Musk je, zapravo, najavio najveću promjenu strategije u povijesti kompanije i pojačao ionako ambiciozne proizvodne projekcije.

Novi ciljevi Tesle su podizanje kapaciteta godišnje proizvodnje 100 i 200 tisuća električnih auta do kraja 2017. godine. Raniji cilj, proizvodnja 500.000 auta do 2020. godine pomaknut je za dvije godine ranije, na 2018.

Musk je također kazao da je konačni dizajn Modela 3 pri kraju, te da će im za kraj radova trebati šest do osam tjedana. Nakon najave nove proizvodne strategije, u drugi su plan pali financijski rezultati. Iako su financijski rezultati u skladu s očekivanima i planovima, Tesla još uvijek guta novac. U prvom kvartalu ove godine zabilježen minus od 282,3 milijuna dolara, znatno više od 154,2 milijuna dolara koliko je Tesla bio u gubitku u usporedivom razdoblju prošle godine.

Rekordni gubitak po prodanom automobilu
Osim toga, gubitak po svakom prodanom automobilu popeo se na 19 tisuća dolara dolara, više od bilo kojeg drugog autoproizvođača na svijetu, a profitna marža u prva tri mjeseca je u minusu 24,6 posto dok je godinu ranije iznosila minus 16,4 posto. Iako je Elon Musk obećao investitorima da će Tesla već 2016. godine postati profitabilna, za sada su od tog plana odustali i umjesto toga povećati ulaganja u ekspanziju proizvodnje.

Zbog realizacije zacrtanih planova, kompanija je odlučila u proizvodnju investirati više od dvije miljarde dolara, odnosno 750 milijuna dolara više nego što su planirali. “Naravno, ta je odluka utjecala na bilancu u ovoj godini, no s obzirom na potražnju za Model 3, ova investicija je dugoročno najbolja odluka za Teslu”, izjavio je Musk.

Tesla CEO Elon Musk speaks at the Model X launch event in Femont, California on September 29, 2015. AFP PHOTO/SUSANA BATES / AFP PHOTO / SUSANA BATES
Prezentcija Tesla Modela X

Odlazak ključnih menadžera
Vijest koja je uznemirila investitore odnosi se na odlazak dva ključna menadžera zaduženih za proizvodnju Grega Reichowa i Josha Ensigna. Njihov odlazak u prijelomnoj fazi za Teslu koji je u jeku proizvodnje Modela 3 rezultirao padom cijene dionice za 4,2 posto, odnosno za 9,76 dolara na 222,56 dolara po dionici na kraju trgovanja.

Prema izvorima Bloomberga, odlasci ključnih menadžera za proizvodnju povezani su odgodama u isporuci, komplikacijama i povlačenjima Modela X. Glasnogovornik Tesle opovrgnuo je ovu vijest. “Ne radi se o Modelu X”, izjavio je. “Nakon što što je u Tesli proveo više od pet godina te vodio odjel za proizvodnju oko tri godine, Greg Reichow je zatražio zasluženi odmor od Tesle.”

Zbog problema u proizvodnji i oko isporuke dijelova, Tesla Motors je ove godine isporučio 14.820 vozila, manje od planiranih 16.000. Kompanija je prošloga mjeseca objavila priopćenje u kojem su za niz problema koji se pojavio s Modelom X nakon lansiranja okrivili vlastitu samouvjerenost. Teslin SUV toliko je nakrcan tehnologijom da su se ubrzo pojavili problemi s senzorima, i falcon wings vratima koja se otvaraju prema gore. Znatna kašnjenja u isporukama novih modela obrazložili su kašnjenjem dijelova i komplikacijama u proizvodnji.

Najveći izazov do sada
Pred Tesla Motorsom stoji najveći izazov do sada – prednarudžbe za njihov najkomercijalniji model do sada koji će stajati 35.000 dolara – Model 3 popele su se na 325.000 komada, a predstavljene proizvodne projekcije su izrazito ambiciozne pa se počelo postavljati pitanje odakle će Tesla to sve financirati.

Šef za investicije Patrick Armstrong u investicijskoj kući Plurimi je za Bloomberg ocijenio kako Tesla nema problema s potražnjom, no da definitivno imaju problema s dotokom novca za financiranje ekspanzije proizvodnje. Analitičari UBS-a procjenjuju da će zapokrivanje troškova do kraja godine Tesli trebati 400 milijuna dolara pa će Tesla, unatoč priljevu pologa za prednarudžbe Modela 3, vjerojatno početkom sljedeće godine ići na dokapitalizaciju.

ZDdanas