fbpx

OPOZICIJA ZBOG GAŽENICE POSLALA PISMO PLENKOVIĆU I KOLINDI GRABAR KITAROVIĆ Pupić Bakrač: Pod ovim uvjetima, uzimam u najam kuću Longina, Zrilića, Kalmete, Livakovića..

Odluka o dodjeli 20-godišnje koncesije za luku Gaženica turskom Global Ports Holdingu, nakon što je država raskinula ugovor s tom istom kompanijom za luku Gruž u Dubrovniku, izazvala je u Zadru reakciju opozicijskih stranaka, pa su u srijedu na Narodnom trgu predstavnici Akcije mladih, Mosta i Modesa, uz potporu Živog zida, zatražili od Vlade da pništi odluku o dodjeli koncesije. Sa svim svojim zahtjevima upoznali su i premijera Plenkovića i predsjednicu RH Kolindu Grabar Kitarović očekujući da reagiraju u roku od sedam dana nakon čega su, pod motom “Obranimo Gaženicu”, spremni za prosvjede.

– Tražimo od Vlade da smijeni Upravno vijeće i ravnatelja Lučke uprave Zadar i poništi odluku o dodjeli koncesije. Ako se to u roku od sedam dana ne dogodi, spremni smo za daljnje akcije, spremni smo ići u Zagreb, spremni smo dizati kaznene prijave, a spremni smo i prosvjedovati, ne samo mi nego i puno građana Zadra, izjavio je na konferenciji za novinare organiziranoj na Narodnom trgu Rudolf Dvorski iz Modesa dajući i svoje viđenje razloga zbog kojih je na natječaj za koncesiju stigla samo jedna ponuda:

– Nitko drugi se nije javio na natječaj jer je natječaj namješten tako da se samo oni mogu javiti! Tražili su 200 milijuna prometa kroz tri godine i Global Ports Holding je dao tu garanciju. Bili su upleteni u luku Gruž gdje je koncesionar trebao izgraditi terminal vrijedan oko 30 milijuna eura iako je obećao 90 milijuna, a razina ulaganja u Gaženicu kroz sljedećih 20 godina je 14 milijuna kuna!? Zašto? Zato što su građani uložili sve do zadnje lipe i predajemo im “ključ u ruke”! Ovo je otimanje hrvatskog suvereniteta, a Hrvati su “lijen narod koji ne zna raditi”, a kamoli dovesti kruzere u Zadar. Izgradili smo Gaženicu i danas je predajemo za 0,14 posto vrijednosti, godišnje, u odnosu na izgrađenu vrijednost, izjavio je Dvorski smatrajući da se radi o temi oko koje bi se trebali ujediniti “svi građani Zadra, sve udruge i intelektualce koji znaju što se događa”.

U opoziciji nude svoje rješenje za koncesioniranje Gaženice:

– Poželjna varijanta je ono što se dogodilo u Dubrovniku, da hrvatska tvrtka upravlja s lukom koju će osnovati grad i županija. To je rješenje, ne možemo dopustiti da u nečije ruke predajemo Gaženicu, a pogotovo ne da Zadar postane ičija kolonija. Neka Gaženicu vodi javna, a ne privatna tvrtka jer su luku izgradili porezni obveznici. Župan Longin je rekao da ćemo imati oko deset milijuna kuna prihoda svake godine, a po papirima smo 2016. godine imali oko 11,7 milijuna prihoda. A sada 10?! Baš lijepo za nas, super smo sposobni, pa tako 20 godina! Pritom svake godine imamo 14-15 milijuna eura obveza za kredit kojim je građena Gaženica. Tko će to platiti? Mi! A tko će zarađivati? Zna se, izjavio je Dvorski.

Izražena je i bojazan da je danas na redu Gaženica, sutra Jazine, a onda i sve javne površine na kojima se ostvaruje profit dok bi građani “sanirali ceste i škole”.

– U Gaženicu je 177 milijuna eura, 2016. je kroz nju prošlo 108.000 putnika u tranzitu, a samo na 400 parkirnih mjesta će se zarađivati 2-3 milijuna kuna i s time ste riješili sve! A mi dajemo 25.000 kvadrata terminala s izgrađenom infrastrukturom, da bi netko nešto na “majke mi” doveo u Gaženicu. U Dubrovniku su tražili 25 eura po putniku u tranzitu, a po ponudi za Gaženicu to je najmanje 5-6 milijuna eura prihoda. Dakle, nama u 20 godina maksimalno 120 milijuna kuna, a njima preko 120 milijuna eura, rekao je Dvorski smatrajući da se u svakoj normalnoj državi s ovakvim koncesiuonarom ne bi uopće pregovaralo, te da ih je trebalo isključiti iz natječaja nakon “slučaja Dubrovnik”.

Marko Pupić Bakrač je otklonio pretpostavku da je ovo pokušaj ostvarivanja političke koalicije oko luke, tvrdnjom da je ovo “obrana Gaženice i hrvatskih interesa”, te da se “ovdje radi o ustanku da obranimo Gaženicu i zato su se oko toga okupile raznorodne stranke”.

– U Gaženicu je država uložila milijardu i pol kuna, ali je njena vrijednost nekoliko puta veća, pa je time ova ponuda nebuloznija. Ne znam tko je za ravnatelja Lučke uprave Zadar postavio Roberta Škifića, kakva je njegova vjerodostojnost? Svi Zadrani znaju na što je SAS spao kad ga je on preuzeo od Stanislava Antića. Tko je on da nama soli mozak?! Taj koncesionar u Dubrovniku nije ispoštovao ugovor s RH, a naši mudraci kažu da “to nisu ti Turci, da su to novi”. Ako su novi, onda se ne poštuju uvjeti koncesije jer “novi” nemaju reference. Neka se odluče jesu li to ti Turci ili nisu, a u oba slučaja oni ne mogu biti koncesionari Gaženice. Nitko ne osporava loše financijske uvjete koje su postavili, ali spminju Gaženicu kao matičnu luku za kruzere. Istina je ovo: da bi Gaženica bila matična luka ne trebaju nam Turci da bi oko toga pregovarali, nego to trebaju ispregovarati Škifić ili netko drugi. Ako on i Longin nisu za to sposobni, to nije razlog da se Gaženica daje u koncesiju Turcima, zaključio je Marko Pupić Bakrač.

“Pod ovim uvjetima, uzimam u najam kuću Longina, Zrilića, Kalmete, Livakovića…”

– Prema turskoj ponudi, godišnja koncesijska naknada iznosila bi 0,001 posto od uloženog u luku. Nudim vam na uzimanje u najam Vaše kuće na Puntamici pod istim izvanrednim uvjetima, poručio je Pupić Bakrač županu Božidaru Longinu, potom svoju “ponudu” proširio i na ravnatelja LU Zadar Roberta Škifića, Zdenka Zrilića, Grofa i Matiju Longina (županovog sina, op.a.) i sve zainteresirane za podnajam prostora u Gaženici.

Pupić Bakrač je županovu kuću procijenio na milijun eura, pa bi mu platio 1.000 eura godišnje, a od iznajmljivanja bi zaradio od 50 do 100.000 eura ili bi ju dao u podnajam za 20.000 eura godišnje.

– Istu ponudu dajem i Božidaru Kalmetu i Zdravku Livakoviću koji se ne oglašavaju. Kleli su se u Gaženicu i 5.000 novih radnih mjesta, a, eno, sad ih je 28, izjavio je Pupić Bakrač.


Ludilo o kojem će morati raspravljati DORH

– Kada bi se za koncesiju dobilo i maksimalno optimističnih 6 milijuna kuna godišnje, za povrat ulaganja u Gaženicu trebalo bi 220 godina, a samo za ulaganje u novu zgradu putničkog terminala 38 godina!? Jesu li Stručno povjerenstvo i Upravno vijeće LU Zadar to “raspravili”? Obveze Lučke uprave su veće od 15 milijuna eura godišnje, a za cijeli predmet koncesije se dobije od 600 do 800.000 eura. Ludilo?! Očito će umjesto Upravnog vijeća ovo pitanje morati “raspraviti” DORH, smatra Rudolf Dvorski.

ZDdanas/Zadarski.hr