fbpx

REAGIRANJE AKCIJE MLADIH Marjana Botić: Gradonačelniče imam potrebu reći da Vas zbog neiskustva – obmanjuju

Priopćenje Marjane Botić o očitovanju gradonačelnika o Gaženici donosimo u cijelosti.


Gradonačelniče Dukić vidljivo je da nas Split debelo nadilazi: bilježi stalna povećanja turističkih noćenja (jedino po čemu se u Hrvatskoj nažalost broji gospodarska snaga), sjedište nekad zadarske, dalmatinske Komercijalne banke, u što većoj tišini sa Vaše strane jer o tome niste rekli niti riječi, poslovnom odlukom mađarskog vlasnika prebačeno je u Split prije dva mjeseca, centrala HZZO, HEP a, Policijske uprave, Porezne… za Zadar prebačena je isto u tišini u Split novim unutarnjim preustrojem kojeg također niste komentirali, a izgleda ste i Vašem skupo plaćenom PR splitskom stručnjaku za oblikovanje javnog mišljenja „zadnja rupa na svirali“, kad se tek sad sjetio da bi i Vi mogli reći nešto o Gaženici.

Bolje da nije, jer se splitski stručnjak niti nije sjetio pogledati raspravu koja se vodila u javnosti, posebno njen vrhunac na tematskoj sjednici Saborskog odbora za promet, pomorstvo i infrastrukturu koju je saborski zastupnik Mosta Miro Bulj inicirao i skupio potpise za njeno održavanje na inicijativu Kluba vijećnika Akcije mladih i Mosta iz Zadra kao jednih od većih protivnika ovakve predaje Gaženice po izuzetno za Hrvatsku nepovoljnim uvjetima, a samo da bi se omogućilo kasnije stjecanje podkoncesija odabranim predstavnicima spekulativne interesne skupine koja u ime hdz a i građana Republike Hrvatske donosi odluke.

Na toj smo sjednici upravo problematizirali činjenicu što RH snosi sve nemale i tko zna kako nabijane troškove izgradnje luke i prilazne ceste (o tome se vode ozbiljni sudski sporovi protiv odgovornih), a uvjeti provedenog natječaja ne znamo kako se mogu temeljiti na ijednoj obaveznoj studiji gospodarske opravdanosti jer po ovim uvjetima RH neće vratiti niti 100ti dio uloženog u slijedećih 20 godina rada nove luke.

Da se razumijemo luka Gaženica mogla je biti pokretač rasta za Zadar i Zadarsku županiju jer će u njoj samo što je izgrađena i smještena gdje je smještena rasti broj putnika, pa i onih cruiserskih. Iz jednostavnog razloga što Venecija i Dubrovnik radi zagušenja moraju smanjivati taj broj.

Dakle, da nitko ništa ne radi (kao što nažalost i ne radi), broj putnika će neminovno rasti. I sad se nelogično odričemo i tih naknada koje bez velikog truda, na svemu već izgrađenom trebamo samo ubrati, za korist „Velikog operatera“ koji donosi godišnju investiciju u iznosu manjem od 100 tisuća eura, za koje u Zadru ne možete kupiti niti dvosobni stan, zatim koncesijsku naknadu od 1 600 000 kuna koja se u cijelosti zaradi u dva mjeseca rada parkirališta, a sve ostalo preostalih 10 mjeseci parkiranja, prostori u terminalu, četiri nova nasuta gata za međunarodni putnički promet i cruisere, lučki prostori i sve ostale sporedne usluge su čista dobit prijavljenog operatera, od koje ćemo možda vidjeti jednoznamenkasti postotak varijabilne dobiti?

Prema izjavama odgovornih hdz ovih vlasti ispada da su naši građani nesposobni raditi u pomorstvu i turizmu? Da im trebaju turski „znalci“ za poslove u kojima smo nekada imali primat? Mi u Akciji mladih i Mostu tako ne mislimo i zato ćemo u novom Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama predložiti načine kako bi se u budućnosti spriječila zloupotreba naših, hrvatskih resursa, osobito pomorskog dobra i osobito onog izgrađenog. I sve to u zemlji koja ima tisućugodišnju pomorsku tradiciju, školovane nezaposlene mlade ljude spremne i sposobne raditi u pomorskom i turističkom sektoru, a koji hrpimice i u ovom trenutku odlaze iz Zadra i naše države jer ne mogu naći posla?!

Ako je to gradonačelniče Dukiću Vaš san za Zadar, bolje bi bilo da pitate g. Trogrlića bi li u Splitu pristali na takve uvjete za njihovu putničku luku i razvojno uporište? U Dubrovniku znamo da nisu htjeli. Tamo još malo paze na svoj Grad i njegove interese, a ne na interese u ratu obogaćenih „poduzetnika“. Živili!