fbpx

MARKO PUPIĆ-BAKRAČ Turskoj tvrtki koja bi trebala preuzeti luku Gaženica, kreditni rejting u smeću, poslovanje negativno

Priopćenjem za javnost oglasio se županijski vijećnik AM, Marko Pupić-Bakrač. Priopćenje prenosimo u cijelosti.


Proučavajući financijska izviješća i poslovanje turske tvrtke Global Ports Holding koja pokušava preuzeti putnički dio luke Gaženica za 2017 godinu ostao sam preneražen. Naime agencija Fitch je ocijenila kreditni rejting tvrtke BB- sa negativnim izgledima a gubitak tvrtke za 2017 godinu iznosio je 14,1 milijuna dolara. Što u prevodu znači da je kreditni rejting tvrtke smeće a poslovanje u debelom minusu. Da stvar bude gora ti podaci se odnose na prošlo godinu a u 2018 godini stvar se dodatno pogoršala jer je vrijednost turske valute lire od početka godine pala preko 45%.

Svi ovi podaci o poslovanju Global Ports Holdinga objavljeni su krajem prošle godine i početkom ove što znači da su sa njima bili upoznati Lučka uprava Zadar, UV Lučke uprave Zadar kao i Zadarska županija. Usprkos tome svi oni ponašali su se kao PR turske kompanije reklamirajući ih na sva usta. Trenutačno je situacija u Turskoj dramatična , zemlja je pred kolapsom , velike tvrtke pred bankrotom. Oni koji bi trebali štiti hrvatske interese o procesu koncesioniranja luke Gaženica o svemu tome i dalje šute . Štoviše LUZ je angažirao PR agenciju Hauska & Partner kako bi pojačali propagandnu aktivnost u svezi sklapanja koncesijskog ugovora sa Turcima. To da javna tvrtka uzima PR tvrtku skandal je bez presedana. Običaj je da javne tvrtke imaju osobu koja je zadužena za komunikaciju sa javnošću jer moraju sve podatke javno objavljivati dok privatne ne moraju pad kod njih vrijede drugačiji uzusi u obraćanju javnosti. Uz to agencija Hauska & Partner ujedno radi PR i za tursku Dogus grupu !? Izgleda da su se svi upregli snage kako bi zaštitili i promovirali turske interese dok interese RH ne štiti nitko osim šaćice ljudi koje se uporno etiketira redikulima i luđacima.

U Gaženicu je sa pristupnom cestom uloženo 2,1 milijade kuna sada bi trebalo potpisati koncesijski ugovor kojom bi putnički dio prepustili Turcima na 20 godina za cca 60 milijuna kuna . Samo studija o Gaženici i consulting francuske tvrtke koji su naručeni za vrijeme Kalmetinog ministrovanja stajali su nas 20 milijuna kuna !? Prilikom tajnih pregovora koji traju i sastavljanja koncesijskog ugovora još više se pokušava ići u korist turske strane a na štetu hrvatske strane raznoraznim makinacijama tipa aneksa ugovoru (slično kao u slučaju luke Gruž) .

Zašto su se svi ovi podaci o poslovanju i financijskom stanju tvrtke Global Ports Holding skrivali od javnosti?

Kako je moguće da je uopće razmatrana ponuda tvrtke koja je u tom trenutku imala kreditni rejting BB- i dostavila je garanciju banke od svega 1,1 milijun kuna za posao vrijedan desetke milijuna kuna ( očigledno da veću garanciju nisu ni mogla dobiti s obzirom da joj je kreditni rejting u smeću)?

Kako je moguće da oni koji bi trebali štiti interese hrvatske strane u procesu i pregovorima promoviraju turske interese a da institucije sistema ne reagiraju?

U prilogu dostavljam linkove stranica sa financijskim izvješćem i ocjenom kreditnog rejtinga tvrtke Global Ports Holding.


KLIKNI ZA DOKUMENT

KLIKNI ZA TEKST

KLIKNI ZA LINK

Vijećnik u Županijskoj skupštini Zadarske županije
Marko Pupić-Bakrač