fbpx

Sajam automobila u Parizu otvoren u najgorem trenutku

Pariz Auto Show otvorio je svoja vrata u najgorem trenutku – usred pada prodaje automobila, no nada se da će uspjeti barem dijelom otjerati tamu koja se nadvila nad cijelu automobilsku industriju.

Sajam automobila u Parizu bit će otvoren od 29. rujna do 14. listopada. To je jedna od najvećih i najstarijih smotri automobila na svijetu.
Proizvođači automobila pripremljeni su za budućnost u kojoj će bez sumnje zabilježiti znatno manju prodaju na europskim tržištima. Osim toga suočeni su sa štrajkovima radnika u svojim tvornicama, otpuštanjima i nesigurnosti.

Za medije je sajam otvoren već u četvrtak, dan prije službenog otvaranja. Na sjamu će biti izloženo više od 100 noviteta od Opelovih jeftinijih modela poput modela Adam do McLarenovog P1 superautomobila za koji se očekuje da će koštati više od 240.000 dolara.

Ipak, nikakav sjaj kromiranih strojeva ne može tako lako izvući proizvođače automobila iz duboke krize i izazova s kojima se suočava europsko tržište automobila, koje je najkompetitivnije na svijetu i po izvedbi u ovom trenutku najgore.

Nitko nije imun na krizu
O bolnim nepopularnim odlukama poput otpuštanja radnika i zatvaranja pojedinih pogona, pa čak i čitavih tvornica slušali smo tijekom cijele godine, a o tome smo uostalom redovito izvještavali na našem online magazinu Netmobil.hr.

Čak ni njemački proizvođači, koji su dugo vremena bilo vrlo otporni na krizu, više nisu imuni.

Volkswagen, najveći europski proizvođač automobila, koji je dosad sjajno poslovao i uspješno otimao tržišni udio od svojih konkurenata, upozorio je ovaj tjedan da su uvjeti poslovanja sada postali “znatno teži”.

Američka kriza tržišta automobila 2008. godine bila je oštra i dramatična, no europska kriza čini se kao dugotrajna agonija, pa se njezin oporavak, prema procjenama mnogih analitičara, očekuje tek 2015. godine. Ako se pak analitičari varaju, budućnost europske automobilske industrije zaista neće biti ružičasta.

S druge pak strane, američki predsjednik Barack Obama je potrošio milijarde dolara državnog novca za spašavanje ne samo bankarskog sustava, već jednako tako i automobilske industrije, posebno Chryslera i General Motorsa, čime su sačuvane tisuće radnih mjesta. Osim tga, Obama je i od Svjetske trgovinske organizacije u rujnu ove godine tražio zaštitu jer Kina subvencioniranjem svog izvoza automobila i rezervnih dijelova stavlja američke proizvođače u nepovoljan položaj.

Električni, hibridni, štedljivi…
“Veliki proizvođači trebaju oporavak tržišta – mjere koje su poduzeli kao što su rezanje troškova i smanjenje broja zaposlenih neće biti dovoljne da se vrate na prihvatljivu profitabilnost, ako se tržište ne oporavi”, smatra Stefano Aversa, supredsjednik konzultantske kuće AlixPartners.

Sajam u Parizu će stoga bez sumnje domonstrirati strategije različitih proizvođača automobila koje su oni usvojili kako bi se što bolje nosili s krizom.

Električni, hibridni, štedljivi automobili sa smanjenim ispuštanjem štetnih plinova zauzimaju, čini se, glavna mjesta na ovogodišnjem sajmu. I prijašnjih godina ova vozila su se mogla vidjeti, međutim čini se da ih ove godine ima više nego ikada prije. Osim toga, mnogi proizvođači sve se više okreću azijskim tržištima, odnosno tržištima u ekspanziji poput kineskog ili brazilskog, unatoč tome što je sajam primarno usmjeren prema europskim kupcima.

Za europska tržišta proizvođači odabiru strategiju ponude jeftinijih automobila poput Opelova Adama ili novog Sandero modela koji je proizvela Renaultova rumunjska podružnica Dacia.

Od sajma automobila u Ženevi u ožujku ove godine vidljivo je koliko se kriza proširila,a to posebice vrijedi za “premium” segment vozila. Uostalom, u posljednjih nekoliko mjeseci svjedoci smo i da kineski rast pomalo usporava, pa ne čude objave poput one od Daimlera da će ove godine pasti profit od njegove perjanice – podružnice Mercedes-Benz.

Veliki proizvođači automobila pri tome su zaista prave žrtve usporavanja ekonomije je im je udio na tržištu u Europi pao s 85% prije 15 godina na 65% ove godine, pokazuju podaci od AlixPartners

Sergio Marchionne, izvršni direktor Fiata i predsjednik lobističke organizacije ACEA pozvao je prije otvaranja sajma na široki europski sporazum o zatvaranju tvornica. Ipak, svaki proizvođač izgleda da brine samo o sebi, pa njegova strategija izgleda da neće polučiti previše uspjeha.

Jedno je sasvim izvjesno; europska automobilska industrija morat će se redefinirati budući da stvari postaju sve gore i gore. Ne uspije li oporavak, a sajam u Parizu ima za cilj upravo to – da potakne potrošnju- posljedica toga bit će nova runda konsolidacije automobilske industrije u Europi.

Izvor: net.hr