fbpx

Zadarska Lučka uprava sama traži koncesionara

Vlada RH ni na posljednjoj sjednici nije u daljnju proceduru pustila izmjene Statuta Lučke uprave Zadar, tako da se još uvijek ne zna kad će biti raspisan natječaj za novog ravnatelja. A bez novog ravnatelja izgleda da nema prave kontrole situacije oko trenutno najveće državne investicije u Dalmaciji.
Naime, na internetskim stranicama Lučke uprave, ali i u službenim Narodnim novinama, upravo je objavljen poziv za iskazivanje interesa za koncesiju za upravljanje zgradom terminala na novom trajektnom i kruzerskom terminalu u Gaženici. Oglas je na hrvatskom i engleskom jeziku, a traže se zainteresirane tvrtke ili konzorciji za iskazivanje interesa za koncesiju za upravljanje zgradom terminala na novom trajektnom i kruzerskom terminalu.

Navedeno je da pomorski objekti obuhvaćaju 12 vezova u dužini od 1852 metra, s tim da je 800 metara dubine 13 metara. Zatvorena površina zgrade terminala je 17.912 četvornih metara, a otvorena površina oko 27.000 kvadrata. Posebno je naglašeno da se traže ponuditelji specijalizirani za kruzing-turizam, kao i iskustvo u održavanju velikih zgrada. Troškove izgradnje zgrade terminala snosit će Lučka uprava Zadar, a ulaganja koncesionara bit će ograničena na dodatnu opremu i instalaciju, navodi se u ovom pozivu za iskazivanje interesa, uz naznaku da je trajanje koncesije 15 godina.

Zainteresirani se mogu javiti na službenu adresu Lučke uprave Zadar, a predviđeno je da u roku od tri tjedna prijave žele li obići gradilište u Gaženici te je dan rok do 16. studenog za slanje iskaza interesa. Nakon ovoga trebao bi uslijediti pravi koncesijski natječaj. Zanimljivost je ovog javnog poziva u tome što o njegovu objavljivanju uopće nije raspravljalo Upravno vijeće Lučke uprave Zadar, slično kao i za objavljivanje međunarodnog natječaja za radove na trećoj fazi, odnosno za gradnju trajektnog i kruzerskog terminala.

Izgleda da zaposlenici u Lučkoj upravi Zadar rade po nekom ranije određenom terminskom planu, kao da istodobno ne traje rasprava o tome na koji način krenuti u realizaciju završnog dijela Gaženice. S druge strane, iz Ministarstva pomorstva i prometa poručuje se da projekt Gaženica ide dalje, a istodobno se traže rješenja za smanjenje cijene treće faze.

Otvaranje dviju ponuda

Što se zapravo zbiva s nastavkom Gaženice, bit će jasnije ovoga tjedna (11. listopada sazvana je sjednica Upravnog vijeća), odnosno 15. listopada, kad se otvaraju dvije prispjele ponude za radove na trećoj fazi. Svima će biti puno lakše ako ponude budu znatno manje od predviđena 42 milijuna eura. No, ostaje za rješavanje zašto se već traži koncesionar za lučki terminal, bez suglasnosti Upravnog vijeća.

Izvor: Slobodna Dalmacija