Poslovne tajne koje bi mnogi voljeli znati

Danas u poslovnom svijetu postoje brojne tajne kojih bi se mnogi voljeli dočepati jer vrijede milijarde dolara. Najčešće je riječ o receptu za neki uspješan proizvod.
Svi smo pogledali barem jedan film u kojem je bilo industrijske špijunaže, te je nekoj kompaniji ili pojedincu ukraden ključan sastojak ili formula za uspjeh.

Može se lako zaključiti da se takve scene događaju samo u filmovima, no to nije tako. Naime, prije samo nekoliko godina dvojica djelatnika Coca-Cole pokušala su prodati recept za to popularno piće konkurentskoj kompaniji Pepsi.

Danas u poslovnom svijetu postoje brojne tajne kojih bi se mnogi voljeli dočepati jer vrijede milijarde dolara. Osim Coca-Cole, tu je naprimjer i Googleov algoritam za pretraživanje.

WD-40

Jedan od tajnih sastojaka koji vrijedi milijune je onaj koji se nalazi u spreju protiv hrđe – WD-40. Formulu za taj popularni sprej razvio je jedan američki kemičar 1953. godine, a od tada je skrivena od javnosti. Samo nekoliko godina kasnije kemičar je formulu prodao za 10.000 dolara, a danas se sprej koristi za uklanjanje masnoća, čišćenje alata i podmazivanje opreme.

Kako bi formula ostala tajna, kompanija nije patentirala sastav, a sastojci se miješaju u čak tri različita grada diljem svijeta.

Poseban umak u Big Macu

Ukoliko na internetu potražite recept za umak za Big Mac, tražilica će vam izbaciti bezbroj navodnih ‘originalnih’ recepata. No, istina je ustvari da je recept postao tajan jer ga je McDonald’s negdje ‘zametnuo’ tijekom 80-ih godina. Tada je kompanija željela smanjiti troškove, te je krenula izrada novog, jeftinijeg umaka. Tijekom zamjene umaka originalni recept je izgubljen, no nitko nije bio previše zabrinut jer se više nije ni koristio.

Nekoliko godina kasnije kompaniju je preuzeo novi direktor, koji je zatražio da se u hamburgere vrati originalni umak. Srećom, recept je sačuvala kompanija koja je radila umak za McDonald’s. Tako je u prodaju vraćen originalni umak.

Izvor: net.hr