fbpx

Višak 250 radnika, za otpremnine 75 milijuna

Intencija je bila omogućiti svakom radniku da može godinu dana živjeti od otpremnine i naći posao. U naplati i održavanju ostaje 2.300 radnika

Oko 250 do 280 radnika otići će iz Hrvatskih autocesta uz otpremnine u rasponu od 80 do 160 tisuća kuna, te će ova državna tvrtka podići kredit u iznosu od 75 milijuna kuna kako bi se podmirili troškovi restrukturiranja i zbrinjavanja radnika. Nakon gotovo tri mjeseca rada nove uprave ovo je i najvažniji rezultat restrukturiranja tvrtke, koja će oko 2.300 radnika izdvojiti za djelatnost naplate i održavanja u posebnoj tvrtki, koja se ima spojiti sa “Autocestom Rijeka-Zagreb”. Još oko 220 djelatnika trebalo bi ostati u tvrtki matici pod nazivom HAC.

Cijeli program zbrinjavanja dogovaran je između uprava HAC-a i tvrtke HAC naplate i održavanje s jedne strane, te s predstavnicima Nezavisnog cestarskog sindikata na drugoj strani. Intencija je bila omogućiti svakom radniku da može još godinu dana nakon prestanka radnog odnosa živjeti od otpremnine, te u tom razdoblju pronaći novi posao. Svim radnicima kojima prestaje radni odnos isplaćuje se otpremnina sukladno kolektivnom ugovoru, a to znači u visini 35 posto prosječne mjesečne bruto plaće ostvarene u tri mjeseca prije prestanka ugovora o radu za svaku navršenu godinu rada u HAC-u ili predniku ove tvrtke.

Kako ističe predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić riječ je o jednom kompromisnom rješenju u kojem se nastojalo pomiriti socijalne kriterije i dugoročne potrebe HAC-a u naplati i održavanju.

Na zadarskom području jedan radnik “manjka”
Iako tvrtku Hrvatske autoceste “trese” restrukturiranje koje podrazumijeva i gubitak radnih mjesta za određeni broj zaposlenika, na zadarskom području HAC-ovci, kako je i najavljivano, mogu biti mirni.

– Prethodno provedenom sistematizacijom potrebnih radnih mjesta utvrđeno je kako na u Tehničkoj jedinici Benkovac ima 12 radnih mjesta za kojima više nepostoji potreba. Osam ih je iz Centra za praćenje prometa, tri su vozača i jedan ekonomist, kaže Anđelko Kasunić, član Nadzornog odbora HAC-a i predsjednik podružnice HAC-a pri Nezavisnom cestarskom sindikatu napominjući kako je taj problem “viška” riješen uz dragovoljan odlazak s poticajnim otpremninama. Štoviše, ostalo je jedno radno mjesto u Tehničkoj jedinici nepopunjeno ali ga nitko od onih za koje je utvrđeno da su tehnološki višak nisu željeli prihvatiti. Jest nešto manji koeficijent bio, ali neznatno, kaže Kasunić napominjući da je to radno mjesto popunjeno na način da je “povučen” jedan radnik iz Pirovca.

Izvor: Zadarski list