fbpx

Todorić nakon kupnje Mercatora mora u rasprodaju trgovina!

Agrokorovo preuzimanje Mercatora donosi Ivici Todoriću probleme na domaćem terenu. Naime, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) potvrdila je kako će koncentracija Todorićevog lanca trgovina pripajanjem Mercatora postati problematična jer će udio na hrvatskom tržištu skočiti na 30 do 40 posto! Točan udio nije poznat jer AZTN zasad nije zaprimio prijavu koncentracije.

Zasad se Konzumov udio kreće između 20 i 30 posto, a o problematičnoj koncentraciji nakon preuzimanja Mercatora računa mora voditi i sam Agrokor koji je dužan AZTN-u, kako nam pojašnjavaju, dostaviti detaljne podatke te prijedloge rješavanja tog problema.

Jedno od rješenja je i prodaja dijela Mercatorovih trgovina u Hrvatskoj nakon što slovenski lanac i službeno bude u Todorićevom većinskom vlasništvu. Todorić je već navodno krenuo u pregovore o prodaji dijela trgovina.

Preveliki tržišni udio nije problematičan samo za potrošače, koji su u tom slučaju žrtve monopolističkog podizanja cijena jer više nema tržišnog natjecanja među konkurencijom, već i za dobavljače kojima se smanjuje krug izbora kome i po kojoj cijeni će prodati svoje proizvode za distribuciju prema krajnjem potrošaču.

Prema posljednjem AZTN-ovom istraživanju tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2011. godini, objavljenom u rujnu prošle godine, Konzum je s tržišnim udjelom nešto ispod 30 posto bilježio lidersku poziciju u jedanaest županija u Hrvatskoj te Gradu Zagrebu. Najveći konkurenti su mu bile Plodine, Lidl, Kaufland i Mercator.

Izvor: Index.hr