fbpx

S NEPLAĆENIM KAZNAMA NEMA registracije vozila ili produžetka vozačke

Iako je novi zakon stupio na snagu u lipnju, država je dala šest mjeseci za podmirenje dugova

Pomalo neopaženo prošao je u javnosti novi zakon prema kojem se uvodi registar izrečenih, a nenaplaćenih novčanih kazni. Taj je registar uveden još u lipnju ove godine, no država je dala dužnicima rok do 1. siječnja 2014. kako bi platili svoja dugovanja prije konkretnih poteza. Od početka nove godine onima koji i dalje budu bili upisani u novom registru, bit će uskraćeno izdavanje nekoliko dokumenata.

To je produljenje registracije automobila koje je obvezno svake godine, zatim produljenje vozačke dozvole, sudjelovanje u natječaju u postupcima javne nabave, neće moći osnovati pravni subjekt, otvoriti obrt ili samostalnu djelatnost, dobiti koncesiju ili subvenciju. Zabrana će, naravno, vrijediti sve dok se kazna ne plati, a oni strpljiviji mogu čekati do zastare, a to je trenutačno tri godine od pravomoćnosti kazne.

Brža naplata kazni

Jasno je da je država uvela ovaj zakon kako bi unaprijedila naplatu prekršajnih prometnih kazni koja očito još nije zadovoljavajuća, iako se ona od lipnja obavlja preko Fine ovršnim postupcima prema dužnicima. Naravno da je to najučinkovitiji način da se naplate kazne za fizičke osobe jer je automobil registriran na osobu svake godine potrebno registrirati, i tada je najlakše naplatiti dugove prema državi. Dosad se nije mogao prodavati automobil s prekršajnim dugovima, a ovo je ipak učinkovitiji način, ali je upitna njegova ustavnost jer u principu je ipak policija ta koja bi trebala naplatiti kaznu.

Slučaj vozačke dozvole

Tako je, primjerice, normalno da se kazne naplaćuju na graničnim prijelazima gdje to obavlja policija, ali malo je neobično da se o prekršajnim kaznama brinu službenici tehničkih pregleda. Također, upitno je što se događa s automobilima registriranima na tvrtku, gdje se kazna ne može naplatiti prilikom godišnje registracije.

Postoji i mogućnost registriranja vozila na nekog drugog člana obitelji koji riješe upravlja vozilom i tako opet izbjeći naplatu prilikom posjeta tehničkom pregledu. U tom slučaju treba pričekati do isteka vozačke, a nekima je to do 65. godine života, iako je i kod nas uvedeno pravilo kako se vozačka dozvola izdaje na ograničeno trajanje i treba je obnoviti svakih deset godina.

Za pravomoćne kazne

Treba naglasiti kako je riječ o pravomoćnoj prekršajnoj kazni, odnosno pravilo naplate ne vrijedi ako ste se upustili u pravnu bitku sa zakonom, o dnosno pravodobno uložili žalbu na izricanje kazne. U svakom slučaju, s novim zakonom neki bi vozači mogli imati neugodna iskustva prilikom redovnog produljenja registracije ili vozačke dozvole.

Upravo zato je potrebno upoznati se s novim zakonom koji će stupiti na snagu od 1. siječnja 2014. godine. Nadamo se samo da on neće prouzročiti još veći broj neregistriranih vozila. Treba također znati kako je u krajnjem slučaju novčanu kaznu moguće zamijeniti radom za opće dobro. Tarifa je dva sata rada za 300 kuna kazne. Krajnja je mjera odlazak u zatvor, a jedan dan zatvora vrijedi 300 kuna kazne, pa dalje računajte sami.

Izvor: Jutarnji list