fbpx

DEJAN PUPOVAC TRI SATA IZNOSIO OBRANU U AFERI LEASING “Osobno nisam imao nikakvu nelegalnu korist, a da sam protupravnim radnjama išao omogućiti drugome značajnu imovinsku korist”

Puna tri sata trajalo je iznošenje obrane Dejana Pupovca, prvooptuženog u »aferi leasing«, kojeg se tereti da je kao voditelj prodaje u Autokući Zadar tijekom inkriminirane 2009. godine, zlouporabio položaj i ovlasti kako bi Anti Kurtoviću osigurao znatnu imovinsku korist.

Kako je rekao na početku iznošenja obrane, nakon pet godina suđenja, došlo je vrijeme da se i osobno predstavi i progovori.

Pred Sudskim vijećem Enke Moković, Pupovac je detaljno opisivao uobičajeni prodajni proces u Autokući Zadar u kojem se kao model financiranja najčešće koristi operativni leasing, što je kaže, uobičajeno u cijeloj autobranši u Hrvatskoj.

– Da su policijski službenici pokušali proučiti što je to operativni leasing, nakon što sam im dao kompletnu dokumentaciju, bez da sam maknuo iti jedan papir, mi danas, garantiram, ne bismo sjedili ovdje i ne bi nam bili napola uništeni životi, rekao je Pupovac, inače diplomirani ekonomist koji je i danas zaposlenik iste tvrtke, sada imena Auto Hrvatska, i to voditelj prodaje za marku automobila audi.

Kako je dodao Pupovac u svom izlaganju, jedno je istraživanje pokazalo da je kupnja automobila u životu čovjeka jedan od najemotivnijih događaja te da kupci najčešće žele isporuku vozila – odmah. Kako je velika konkurencija u autobranši u Zadarskoj županiji, dodao je Pupovac, kupac je taj koji vlada situacijom.

– Kod modela financiranja operativnim leasingom, vozilo se isporučuje kupcu uz uplaćenu kaparu, uz obveznu i kasko policu (kao instrumente osiguranja) naslovljenu na vlasnika vozila, što je u tom trenutku još uvijek Autokuća Zadar i uz potpis kupoprodajnog ugovora. Operativni leasing nije ništa drugo nego ugovor o dugoročnom najmu vozila koji se ugovara na određeni period, rekao je Pupovac.

Kako je istaknuo nadalje, pojam kupnje na leasing ne postoji.

– Autokuća Zadar nije prodala vozila iz optužnice navedenim osobama, nego ih im je dala na korištenje do trenutka kad leasing kuća plati Autokući Zadar. U tom trenutku leasing kuća postaje ekonomski i pravni vlasnik automobila. Leasing kuća je upisana kao vlasnik u prometnu dozvolu i tadašnju knjižicu vozila, a na poleđini prometne dozvole ispisan je korisnik leasinga. Dakle, kupci vozila su bile leasing kuće koje danas nisu s nama na optuženičkoj klupi, kazao je Pupovac.

– Tijekom godina dana trajanja ovog postupka duboko smo se uvjerili kako ni Autokuća Zadar, ni leasing kuće nisu oštećene. Dokazano je da ni osobno nisam imao nikakvu nelegalnu korist, a da sam protupravnim radnjama išao omogućiti drugome značajnu imovinsku korist, bio bih najveća budala na svijetu, rekao je Pupovac.

Izvor: Zadarski list/ZDanas