ELEKTRIČNI DVOBOJ Porsche Taycan protiv Tesle S: Bitka za prestiž ili samo dobar marketinški trik?

Primat najbržeg serijskog automobila s četvoro vrata zasad drži Porsche Taycan, no Elon Musk ne sjedi skršenih ruku, jer bi Tesla Model S uskoro mogao pokušati srušiti njegov rekord

Na obzorju je duel dvaju žestokih suparnika, Porschea Taycana i Tesle Modela S, i to na jednoj od najlegendarnijih staza, Nürburgring – Nordschleifeu.

Njemački proizvođač sportskih automobila Porsche nedavno je i službeno predstavio svoj prvi električni automobil – Taycan. No to nije bilo uobičajeno predstavljanje, na iznenađenje mnogih koji su to očekivali u domovini Porschea, u Njemačkoj, točnije na autosalonu u Frankfurtu. Svjetska prezentacija istodobno je održana na tri kontinenta. U Europi je to bilo u Neuhardenbergu pokraj Berlina, na solarnoj farmi, na sjevernoameričkom kontinentu nedaleko od grada Buffala u saveznoj državi New York, točnije na Niagarinim slapovima na granici s kanadskom državom Ontario, poznatoj po Westinghouseovoj hidrocentrali (puštenoj u rad 1895. prema naputcima genijalnog izumitelja Nikole Tesle!) i, konačno, u Aziji, na farmi vjetroelektrana na otoku Pintgan, 150 kilometara od kineskog grada Fuzhoua.

U medijima se već i pri spominjanju imena Porsche Taycan naveliko naglašavalo da je njegov najžešći konkurent upravo Tesla Model S, također električni automobil sportskog karaktera. Rukavicom u lice američkom proizvođaču automobila Tesli prvi je zamahnuo Porsche kad je svojim Taycanom Turbo S-om 26. kolovoza ove godine, tada još u maskirnom ruhu, srušio rekord kruga na stazi Nürburgring – Nordschleife za sportske električne automobile s četvero vrata. Novi rekord sada je u vlasništvu Porschea te iznosi 7 minuta i 42 sekunde na stazi dugoj 20,6 kilometara. Tako je prosječna brzina Taycana na ovoj legendarnoj stazi prilikom rušenja rekorda kruga iznosila 160,5 km/h. Za volanom Porschea bio je njihov testni vozač Lars Kern, prvak u Porsche Super Sports kupu Njemačke 2010. i vozač utrka izdržljivosti.

Zbog svoje konfiguracije kruga s 73 uska zavoja, duljine 20,6 kilometara i položaja usred šume, ova staza je prozvana die grüne Hölle, odnosno Zeleni pakao. I ako postoji mjesto za okršaj Taycana i Tesle S, onda je to upravo ova staza, izgrađena još 1927., a i sam njen naziv sugerira zelenu, prema okolišu neutralnu električnu energiju. Inače, otvorena je i za profesionalne vozače i za amatere, a najbrže vrijeme postignuto za cestovno legalnu izvedbu automobila je 6 minuta i 44 sekunde. Taj rekord postavljen je 25. listopada prošle godine u modelu Porsche GT2 RS MR, uz prosječnu brzinu od 183,56 km/h.

Nakon rušenja rekorda kruga tisuće kilometara daleko od Njemačke Elon Musk, vlasnik i osnivač američkog proizvođača električnih automobila Tesle, već je prihvatio strašan izazov i 6. rujna na Twitteru najavio da u Europu šalje svoj Model S kako bi srušio Taycanov rekord kruga u ovoj kategoriji. Taština je vražja stvar, ali Elon Musk ne odustaje od praktične potvrde da je upravo njegov automobil kralj brzine.

No najprije se s podsmijehom osvrnuo na naziv Porscheova modela Taycan, a koji u svom nazivu ima oznake Turbo i Turbo S, izjavivši da je oznaka Turbo karakteristična samo za motore s unutarnjim izgaranjem, nikako električne. Ipak, kasnije se pohvalno izrazio o Porscheovu prvom električnom sportskom automobilu koji mu se ‘čini dobrim automobilom’ te da je vrijeme na Nürburgringu – sjajno.

Da stvar bude još zanimljivija, za volanom njegovog modela S, prema svemu sudeći, trebao bi se naći Nico Rosberg, svjetski prvak Formule 1 iz 2016., koji mu se preko Twittera sam ponudio, što je Elon Musk prihvatio s veseljem.

Ulozi su podjednako visoki za Porsche, koji je gledao kako se Tesla pretvara u pravu alternativu za kupce koji traže automobil visokih performansi, ali s električnim motorom, koje dosad proizvođač iz Stuttgarta nije proizvodio. No s Taycanom se sve mijenja.

Modificirani model S doista je primijećen u vožnji na stazi u Njemačkoj, barem tako kažu iz magazina Car and Driver. Izvještaji govore da je model S imao spuštene blatobrane i povećani otvor na prednjem kraju, vjerojatno zbog dodatnog hlađenja.

Kada će točno model S pokušati srušiti rekord Taycana, ostaje nejasno. Tesla nije odgovorio na zahtjev za komentar svojih planova na Nürburgringu.

‘Natjecanje Tesla – Porsche možda je samo marketinški spektakl, ali i kao takav ipak pomaže privući pozornost na električna vozila’, rekao je Gene Munster, partner i dugogodišnji Teslin kolega u tvrtki Loup Ventures.

Porsche Taycan vs. Tesla Model S

Porsche Taycan Turbo S je automobil s dva sinkrona elektromotora ukupne snage 460kW (625 KS) i s mogućnošću owerboosta od najviše 560 kW (761 KS). Ubrzanje mu je od 0 do 100 km/h 2,8 sekundi (od 0 do 200 km/h 9,8 sekundi), a krajnja brzina elektronski ograničena na 260 km/h. Pogon mu je na sva četiri kotača, mjenjač dvobrzinski, a najveći okretni moment 1050 Nm. Dimenzije su mu: duljina 4963 mm, širina 1966 mm (bez retrovizora, 2144 mm sa), visina 1378 mm, a međuosovinski razmak 2900 mm. Radi na 800-voltnoj tehnologiji, a težina praznog automobila je 2295 kilograma (prema DIN-u). Koeficijent otpora zraka Cx je 0,25. Baterija mu je kapaciteta 93,4 kWh, a autonomija po WLTP-u 412 km.

 

S druge strane, Tesla Model S P100D s pogonom Plaid, pretpostavlja se, ima dva elektromotora ukupne snage do 581 kW (790 KS), pogon na sva četiri kotača i jednobrzinski mjenjač, a najveći okretni moment mu je 931 Nm. Ubrzanje mu je od 0 do 100 km/h za 2,36 sekundi, a krajnja brzina elektronski ograničena na 261 km/h. Dimenzije su mu: duljina 4970 mm, širina 1964 mm (bez retrovizora, 2187 mm sa), visina 1445 mm, a međuosovinski razmak 2960 mm. Radi na 400-voltnoj tehnologiji, a težina praznog automobila je 2241 kilogram (prema DIN-u). Koeficijent otpora zraka Cx je 0,23. Baterija mu je kapaciteta 100 kWh, a autonomija po WLTP-u 590 km.

 

Inače, kompanija Tesla objavila je da je 11. rujna modelom S s novim pogonskim motorom Plaid srušen rekord za najbržu limuzinu s četvero vrata na Laguni Seci, trkalištu u blizini Montereya u Kaliforniji, iako vrijeme nije bilo postignuto tijekom službenog mjerenja. Čim se Elon Musk odluči krenuti u rušenje rekorda Porsche Taycana u Njemačkoj, izvijestit ćemo vas.

I za kraj, Porsche je 6. rujna objavio da je povećao svoj udio u tvrtki Rimac Automobili na 15,5 posto. Prvotni udio u iznosu od 10 posto Porsche je kupio u lipnju 2018.