BST HyperTek, minimalistički električni motocikl kojem instrumenti nisu potrebni

Ovaj radikalno minimalistički e-motocikl impresionira svojim tehničkim podacima i očekuje se da će na tržište izaći gotovo nepromijenjenog izgleda za oko 18 mjeseci

Dosta vam je električnih automobila? Možda ste više fan električnih motocikala? U tom slučaju pogledajte ovaj poseban uradak južnoafričke tvrtke Blackstone TEK (BST), model na dva kotača BST HyperTek. Iako izgleda kao da je izašao iz kreativne radionice tvrtke za proizvodnju igračaka Lego Technic, ovaj e-motocikl je obiljan projekt dizajnera Pierrea Terblanchea, koji je uz mnoge funkcije, bio i direktor dizajna za proizvođača motocikala Ducati i odgovoran je za nekoliko ikoničnih motocikala koji su postali najvažniji dizajnerski uradci modernog doba.

Pierre Terblanche je surađivao s Massimom Tamburinijem na restajlingu modela Ducati Paso, kao i na modelu Ducati 888, a jedno od njegovih najvažnijih dizajnerskih dostignuća bio je Ducati 999. Također je bio odgovoran za dizajn motocikala Ducati Supermono, MHe900 Evoluzione i HyperMotard.

Osim izvanrednog, naizgled jednostavnog dizajna, HyperTEK ima DHX Hawk vodom hlađeni novi radijalni PMS motor visoke gustoće snage 80 kW (109 KS) i 120 Nm okretnog momenta. Sam motocikl je težak 205 kg, a prema proizvođaču, trebao bi doći s kapacitetom baterije dovoljnim za domet od 300 kilometara. Baterija, koja obično predstavlja vizualni problem, jedinstveno je i lijepo smještena, a puni se istosmjernom strujom (DC/DC brzi punjač) u roku od 30 minuta. Međuosovinski razmak mu je 1480 mm, a dimenzije guma su 120/55-17 sprijeda i 180/60-17 straga.

Kontrola vuče i kontrola vožnje na stražnjem kotaču (Wheelie & Traction Control), tempomat i ostali tehnički sustavi pomoći su standardni uprkos tome što ovaj e-motocikl izgleda prilično ogoljen. Dakle, HyperTek bi se trebao moći dinamično kretati. Pogotovo jer je puni okretni moment odmah dostupan. Svi elektromehanički dijelovi integrirani su u kompaktan i elegantan motocikl. Ubrzanje i krajnju brzinu proizvođač BST nije naveo, no ne sumnjamo da su njegove performanse izvanredne.

Okvir cijelog motocikla i kotači HyperTeka u potpunosti su izrađeni od ugljika. Slobodno plutajuća sjedeća klupa konzolno se veže pri vrhu okvira e-motocikla, a njezina visina se može podesiti na visinu od 790/800/820 mm. BST je bateriju i ventilator stavio sprijeda na dno. Na istoj visini sjedi stražnji dio okvira na elektromotoru koji stražnji kotač pokreće pomoću remena. To bi trebalo osigurati nisko težište i također povećati dinamiku vožnje.

Ovaj e-motocikl standardno ima zvučni modul koji simulira rad u neutralnom položaju stupnja prijenosa prilikom pokretanja, kao kod motocikla s klasičnim motorom s untarnjim izgaranjem. To omogućuje vozaču da kad povuče ručicu kvačila vrti stražnji kotač velikom brzinom. Nema klasičnih instrumenata na upravljaču, a umjesto toga, BST zajedno s japanskim proizvođačem kaciga CrossHelmet razvija integrirani head-up zaslon koji prikazuje sve važne podatke o motociklu izravno u kacigi.

Problem za sve one koji si žele nabaviti BST HyperTek leži u činjenici da bi ovaj maloserijski e-motocikl, jednom kad dođe na tržište, trebao koštati gotovo 72.000 eura.