BMW SERIJE 4 COUPÉ Evolucija estetike u skladu s novim stilskim jezikom BMW-a

Internetska prezentacija istražuje povijest, dizajn i voznu dinamiku BMW-ovog sportskog automobila s dvoja vrata

Kao što smo i najavili, BMW je jučer održao online svjetsku premijeru modela BMW serije 4 Coupé, a prema onome što kaže bavarski proizvođač premium automobila ovo je ‘doista je izniman automobil koji redefinira suštinu užitka u vožnji u premium segmentu srednje veličine’. Novi BMW serije 4 Coupé stići će na tržište u listopadu 2020.

Internetska prezentacija sportskog modela s dvoja vrata ponudila je širok uvid u koncept vozila i njegovu fascinantnu povijest, kao i prepoznatljiv dizajn automobila i svježe iskrenu dinamiku. Domaćini ove premijere su bili Pieter Nota (član uprave BMW AG-a, odgovoran za kupca, marke i prodaju), Klaus Fröhlich (član uprave BMW-a AG, odgovoran za razvoj) i Domagoj Đukec (voditelj BMW Dizajna).

Dizajnerski studio BMW Grupe u Münchenu, povijesne dvorane BMW Group Classic i testni centar BMW Group u Aschheimu bili su mjesta svjetske premijere novog BMW-a Coupé serije 4. Evolucija estetike automobila s dvoja vrata u skladu s BMW-ovim novim stilskim jezikom posebno je vidljiva pod reflektorima dizajnerskog studija. Ovdje je Domagoj Đukec objasnio proces dizajniranja koji je koristio u stvaranju sportske, graciozne i ekskluzivne aure novog BMW-a Coupé serije 4.

Fokus je bio na samostalnim dizajnerskim značajkama, osobito na velikoj, uspravnoj BMW-ovoj ‘bubreg’ rešetci koja je nagnuta prema naprijed na prednjem kraju automobila, atletski isklesana ramena iznad lukova stražnjeg kotača, dinamički rastegnute proporcije automobila i široki tragovi kotača. Ovi elementi jasno određuju razliku između nove serije 4 Coupé i najnovijeg BMW-a serije 3 Sedan, a istovremeno mu daju i znatno oštriji karakter od svog prethodnika.

‘Novi BMW serije 4 prikazuje karakteristične proporcije BMW-a u svom najmodernijem obliku dosad’, rekao je Đukec. ‘Prednji kraj daje vrlo jasnu izjavu na cesti. Upadljive, okomita bubrežna rešetka i ikonična dvostruka prednja svjetla stvaraju odvažan i samouvjeren identitet.’

Pogled u povijest na koji Pieter Nota poziva u domu BMW Group Classic-a pokazuje koliko je novi BMW serije 4 Coupé tradicija legendarnog sportskog automobila marke. Izvanredni klasici kao što su BMW 328 Coupé iz 1930-ih i BMW 3.0 CS iz 1970-ih dio su BMW-ove fascinantne coupé priče, koju karakterizira prestiž, zadovoljstvo u vožnji i uspjeh na trkaćim stazama, a sada je obogaćen još jednim poglavljem postaje. Pieter Nota je rekao: ‘Novi BMW serije 4 Coupé utjelovljuje bit marke BMW. To je prema budućnosti okrenuta interpretacija BMW-ovog dosljednog DNK.’

Modeli i motori

U početku će biti dostupno pet verzija, a radi se o benzincima BMW 420i Coupé, BMW 430i Coupé te BMW M440i xDrive Coupé. Od dizelskih motora zasad stiže jedna izvedba BMW M420d Coupé s pogonom na stražnja dva kotača, ali i BMW 420d xDrive Coupé s pogonom na sve kotače

BMW 420i Coupé dolazi s četverocilindričnim benzinskim motorom obujma 1998 cm³, snage 184 KS (135 KS). Najveći okretni moment mu je 300 Nm, a uparen je s 8-stupanjskim Steptronic mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 7,5 sekundi, a najveća brzina 240 km/h. Kombinirana potrošnja mu je 5,8 – 5,3 l/100 km (WLTP), a kombinirana emisija CO2: 132 – 122 g/km (WLTP) te norma emisije: 6d Euro.

BMW 430i Coupé je drugi s s četverocilindričnim benzinskim motorom obujma 1998 cm³, snage 258 KS (190 KS). Najveći okretni moment mu je 400 Nm, a uparen je s 8-stupanjskim Steptronic mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 5,8 sekundi, a najveća brzina 250 km/h. Kombinirana potrošnja mu je 6,1 – 5,7 l/100 km, a kombinirana emisija CO2: 141 – 131 g/km te norma emisije: 6d Euro.

BMW M440i xDrive Coupé dolazi s rednim šesterocilindričnim benzinskim motorom, s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom (11 KS/8 kW), obujma 2998 cm³, snage 374 KS (275 kW). Najveći okretni moment mu je 500 Nm, a uparen je s 8-stupanjskim Steptronic mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 4,5 sekundi, a najveća brzina 250 km/h. Kombinirana potrošnja mu je 7,1 – 6,8 l/100 km, a kombinirana emisija CO2: 163 – 155 g/km te norma emisije: 6d Euro.

BMW M420d Coupé je prvi od tri dizelska modela i dolazi s četverocilindričnim dizelskim motorom, s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom (11 KS/8 kW), obujma 1995 cm³, snage 190 KS (140 kW). Najveći okretni moment mu je 400 Nm, a uparen je s 8-stupanjskim Steptronic mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 7,1 sekundi, a najveća brzina 240 km/h. Kombinirana potrošnja mu je 4,2 – 3,9 l/100 km, a kombinirana emisija CO2: 112 – 103 g/km te norma emisije: 6d Euro.

Tu je i model BMW 420d xDrive Coupé s pogonom na sve kotače, s četverocilindričnim dizelskim motorom, s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom (11 KS/8 kW), obujma 1995 cm³, snage 190 KS (140 kW). Najveći okretni moment mu je 400 Nm, a uparen je s 8-stupanjskim Steptronic mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 7,4 sekundi, a najveća brzina 238 km/h. Kombinirana potrošnja mu je 4,6 – 4,3 l/100 km, a kombinirana emisija CO2: 121 – 112 g/km te norma emisije: 6d Euro.

Potom slijedi model BMW 430d xDrive Coupé s pogonom na sve kotače, koji stiže u ožujku 2021. godine. Dolazi s rednim šesterocilindričnim dizelskim motorom, s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom (11 KS/8 kW), obujma 2993 cm³, snage 286 KS (210 kW). Najveći okretni moment mu je 650 Nm, a uparen je s 8-stupanjskim Steptronic mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 5,2 sekundi, a najveća brzina 250 km/h. Kombinirana potrošnja mu je 6,2 l/100 km, a kombinirana emisija CO2: 146 g/km te norma emisije: 6d Euro.

I na kraju slijedi model BMW M440d xDrive Coupé s pogonom na sve kotače, koji stiže isto tako u ožujku 2021. godine. Dolazi s rednim šesterocilindričnim dizelskim motorom, s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom (11 KS/8 kW), obujma 2993 cm³, snage 340 KS (250 kW). Najveći okretni moment mu je 700 Nm, a uparen je s 8-stupanjskim Steptronic mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 4,7 sekundi, a najveća brzina 250 km/h. Kombinirana potrošnja mu je 6,7 l/100 km, a kombinirana emisija CO2: 158 g/km te norma emisije: 6d Euro.

Zahvaljujući šesterocilindričnom motoru, inteligentnim pogonom na sve kotače i M Sport diferencijalom, najjači model BMW M440i xDrive Coupé je ‘uistinu vrhunski stroj za vožnju’, prema riječima Klausa Fröhlicha, tijekom testne vožnje na testnoj stazi BMW grupe u Aschheimu. Kupeovska okretnost, preciznost upravljanja i dinamika u zavojima poboljšani su izuzetno čvrstom konstrukcijom karoserije s dodatnim učvršćivanjem, kao i prilagođenom geometrijom, ugradnjom i namještanjem podvozja. ‘Ugodna harmonija između šasije i pogonskog sklopa’, kako je Fröhlich opisao rezultat. ‘A robusna karoserija omogućuje vrlo oštru reakciju podvozja.’