fbpx

Stiže električni automobil Tesla cijene 25.000 dolara

Elon Musk je obećao da će smanjiti cijenu svog električnog automobila Tesla na 25.000 dolara, što je otprilike oko 160 tisuća kuna, te da će to vozilo biti sposobno za samostalnu vožnju, ali tek za najmanje tri godine, javlja Index.hr

Musk i ostali izvršni dužnosnici kompanije predstavili su novu strategiju za baterije i proizvodnju. Investitori su pak očekivali značajnije objave na Danu baterija pa su razočarani onime što su čuli umanjili tržišnu vrijednost kompanije za 50 milijardi dolara.

Najave razočarale investitore, pala vrijednost Teslinih dionica na burzi

Dionice Tesle oslabjele su na burzi za 5,6 posto, a poslije nekoliko sati i za još 6,9 posto.

Nagađalo se o bateriji čiji životni vijek traje dulje od deset godina i omogućuje automobilu da prijeđe “milijun milja”, što bi značilo da će električna vozila biti značajno jeftinija od onih benzinskih.

Musk ništa od navedenoga nije ponudio, ali je obećao da će u sljedećih nekoliko godina prepoloviti cijenu baterija uporabom nove tehnologije i proizvodnih procesa da bi električni automobil konačno postao priuštiv široj populaciji.

Za otprilike tri godine Tesla od 25.000 dolara

“Za tri godine možemo napraviti automobil od 25.000 dolara koji će u suštini biti na razini ili malo bolji od automobila te cijene s benzinskim motorom”, rekao je Musk.

Priznao je da Teslin ambiciozni plan o razvoju novih vozila, dizajna i proizvodnje baterija nije potpuno realiziran. Kompanija je i ranije promašivala proizvodne rokove koje je Musk određivao.

U Tesli očekuju da će godišnje proizvesti 20 milijuna električnih automobila. Ove godine, cijela automobilska industrija isporučit će 80 milijuna automobila širom svijeta.

“Oduvijek nam je bio san napraviti cijenom pristupačan električni automobil”, rekao je.

Nove baterije poboljšane u odnosu na stare

Glavna najava na spomenutoj prezentaciji su Tesline nove veće cilindrične ćelije. Otkriveno je da će se nove baterije pružiti pet puta više energije, šest puta više snage i 16% veći domet vožnje.

No najavljeno je da će tehnologiji za njenu implementaciju trebati godine. Teslin pristup uključuje integriranje baterije tako da ona čini dio strukture vozila, čime se smanjuje efektivna težina baterije.

Musk je govor održao pred 240 dioničara, a svaki od njih sjedio je u Teslinom Modelu 3.

O pojavi jeftinijih Teslinih modela ovise inovacije u području baterija

Za jeftinije Tesle najvažnije su inovacije u načinu na koji tvrtka dizajnira baterije – radikalno poboljšavajući njihovu učinkovitost. Profesor Stanley Whittingham – koji je prošle godine dobio Nobelovu nagradu za kemiju za svoj rad na litij-ionskim baterijama – rekao je za BBC da “rješavanje ovakvih problema predstavlja visok rizik, ali i veliku isplativost kasnije”.

“Mnogi od nas sugeriraju da je potrebno poduzeti iste korake, ali Tesla ima ulaganje i volju da se to ostvari. Nisam siguran da je itko drugi voljan to učiniti”, rekao je.

Musk najavio i izradu vlastitih baterija

Musk je također najavio da će, uz kupnju baterija od Panasonica i LG Chema, i sam Tesla početi s njihovom izradom. U travnju prošle godine Musk je otkrio da ima problema s dobavljanjem Panasonicovih baterija koje su korištene u Teslinom Modelu 3. Jedan stručnjak kaže da bi povećanje baterija bilo vrlo “izazovno”.

“Čak i kod zaista iskusnih proizvođača automobila, u prvih nekoliko godina obično bilježimo vrlo visoku stopu otpada”, rekao je Casper Rawles, voditelj procjene cijena u Benchmark Mineral Intelligenceu.

Rawles je također upozorio da puno sadržaja baterije čine skupi metali: “Trošak možete smanjiti samo do neke mjere”, ustvrdio je.

Foto The Guardian